Direktlänk till inlägg 22 februari 2011

Myshäst

Av islandstokan - 22 februari 2011 19:00

Red på banan idag. Herregud vad jag fick jobba med att hålla reda på mina egna händer. Jag vet att jag ofta rider på alldeles för långa tyglar, något som jag måste ändra på så jag kan ha händerna mer stilla, men det är ju så svårt att bryta gamla vanor  


Rósa skötte sig bra i alla fall, men ibland blir det väldigt energifattigt (vilket säkert kan ha en del att göra med orken). Var noga med att stretcha henne efteråt, hon verkar acceptera det bättre och bättre. I början lät hon mig inte hålla hennes ben mer än några sekunder, men nu går det bra uppåt en 20 sekunder.


Innan jag åkte hem stod jag och myste med henne i hagen, hon är verkligen så go min lilla tjej! Det var skönt att bli kliad i pannan, verkade hon tycka.


   

 
 
Linda

Linda

23 februari 2011 17:32

Energin kommer på plan ocksp :) Det slår jag vad om. Bara du inte kräver för mycket eller rider för länge. Variera träningen och gör den lite tokig o rolig ^^

Fifa har energi till max nu. Något har hänt :P

När du pratar om händer: vad tycket du om dessa händer??? haha:
http://www.youtube.com/watch?v=Z2DyKGRMg5Q

Det är jag för ett år sedan. Snacka om att man har utvecklats. Ändå tycker jag att man rider som en kratta idag också ^^

http://www.elmo.cybersite.nu

islandstokan

23 februari 2011 21:55

Bättre än mina händer ;D Vad duktig han är förresten! Hade varit kul att testa på trail med Rósa någon gång i framtiden :)

Ja, det gör den nog, men samtidigt som jag är rädd att kräva för mycket av henne är jag orolig att jag kanske begär för lite av henne ibland, för lite måste jag ju pressa henne om vi ska utvecklas alls. Knepigt att hitta balansen där...

 
Linda

Linda

23 februari 2011 22:18

Haha ja jag red inte alls snyggt där. Jo rå då hade vi kommit en bit. Där hade jag ridit honom ett år (innan var han inte utbildad) så han lär sig snabbt.

Jo helt klart du skall sätta lite press, fast det kanske är bättre att sätta press ute där hon har energi från början :)

http://www.elmo.cybersite.nu

islandstokan

23 februari 2011 22:22

Vad kul med sådana framsteg! :) har du tänkt försöka dig på det med Fifa också?

Ja, det har du rätt i. Idag behövde jag inte sätta mycket press dock, annat än att be henne ta det lugnt, för jessus vad det gick :o Hon är lagom pigg när man rider ut själv, med sällskap blir hon lite övertaggad ibland ;')

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Skapa flashcards