Direktlänk till inlägg 25 februari 2011

Vackraste vindgudinnan

Av islandstokan - 25 februari 2011 22:52

Fick äntligen nya bilder på Blaedís av uppfödaren på Island:

   

Hon är ju så söt att man smälter! Hennes uppsyn påminner rätt mycket om en viss annan skäckdam  Och kolla naturen på bilderna alltså, tänk om man hade den vyn utanför fönstret?


Jag har ju haft planer på att sälja Blaedís, men varje gång jag ser en bild på henne får jag en sådan beslutsångest, jag vill verkligen få hem henne och lära känna henne! Samtidigt vet jag inte hur ekonomin ska klara av ytterligare en häst...


Nåja, jag antar att jag har ett par år på mig att fundera på hur jag ska göra eftersom jag tänkte låta henne gå och ha det bra på Islands vidder tills hon är redo att ridas in. Sedan får vi se!

 
 
Linda

Linda

26 februari 2011 06:30

Åh gud vilken sötnos. Den där blicken påminner om min lilla Fifas :) Blängblicken brukar jag kalla det hihi.

http://www.elmo.cybersite.nu

islandstokan

26 februari 2011 11:17

Ja, jag tycker hon och Fifa liknar rätt mycket, inte bara blicken ;)

 
Linda

Linda

27 februari 2011 15:24

Ja det tycker jag med. Hihi undra om hon är lik Fifa på humöret också. Då säger jag lycka till! Haha ne så hemsk är hon inte.. hon är en underbar liten dam och det är säker din Blaedis med.

http://www.elmo.cybersite.nu

islandstokan

27 februari 2011 18:15

Haha :p Bestämmer jag mig för att ta hem henne sen kommer jag skicka henne på inridning först till samma människa som tränade Rósa, då tror jag nog det blir bra :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Skapa flashcards