Direktlänk till inlägg 27 februari 2011

Eurohorse 2011

Av islandstokan - 27 februari 2011 19:22

Egentligen skulle jag åkt med resten av stallgänget, men av olika anledningar blev det inte så och jag släpade med sambon till mässan idag istället. I fyra timmar tilläts jag gå runt och klämma och känna och beundra och hänföras av alla prylar  

                     

Jag är nöjd med mina inköp, men jag hade gärna sett lägre mässpriser, i synnerhet idag när det var sista dagen.


Lite stolt känner jag mig i alla fall över att ha hållit mig ifrån fleecetäcken, schabrak och nylongrimmor och faktiskt höll mig till listan (med ett par billigare undantag).

- 2 vardagslädergrimmor

- Nova-bett

- 3-delat bett

- 3 par ridstrumpor

- Borste

- Täckesgjord

- 2 Kolla Masken (ej på bild)


Det hade kunnat bli betydligt mer men jag är glad att jag lyckades sansa mig  

 
 
Linda

Linda

27 februari 2011 20:19

Åååh de första schabraken!!! Linda vill ha!!

http://www.elmo.cybersite.nu

islandstokan

27 februari 2011 20:28

Ja, och det fanns hur många fina som helst! Synd att man inte har sisådär en 30 hästar som behöver schabrak, Rósa har ju redan så det räcker :p

 
Linda

Linda

28 februari 2011 17:14

Hur går det med Rosa föresten? Med träning på plan menar jag, hur långt har ni kommit och vad tränar ni på nu?

Tänk om vi hade hästarna på samma ställe, hade ju varit toppen!

http://www.elmo.cybersite.nu

islandstokan

28 februari 2011 17:58

Jag har inte tränat på banan på ett tag nu, kanske tar det i morgon om underlaget är OK. Just nu tränar vi inte på något speciell utan håller mest på med lösgörande så hon ska bli mjukare :) Och så jag och min sits då...

Ja, det är fasligt synd att vi bor så långt ifrån varandra!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Ovido - Quiz & Flashcards