Direktlänk till inlägg 24 mars 2011

Ett litet framsteg i alla fall

Av islandstokan - 24 mars 2011 18:24

Jag har haft mina funderingar angående Eyjas ovilja att vilja bli berörd på magen och bakdelen, så idag tänkte jag att jag skulle testa att borsta henne ute i hagen  istället för inne i stallgången. Vet ni vad? Hon stod helt stilla! Jag kunde dra med fällskrapan över hela henne, till och med på insidan av låren, utan att hon försökte kicka eller springa därifrån. Några sura miner var det fortfarande och emellanåt piskade hon missnöjt med svansen, men bortsett från det lilla skötte hon sig galant. Till och med bakhovarna fick jag lyfta utan att hon protesterade det minsta!


Men vad konfunderad jag blir. Är hon verkligen så stressad när hon står inne själv att hon blir tokig när man försökter röra henne? Uppenbarligen. I hagen med kompisarna gick det ju problemfritt och hon var hur lugn som helst.


Stackars lilla tösen! Nu får jag väl träna henne att stå inne själv istället, men det verkar väldigt svårt att vänja äldre hästar vid sådant. Suck...


Huvudsaken är att hon inte verkar ha juverinflammation i alla fall, eller ont någon annanstans. Bara väldigt vekt psyke.


Damerna med sina runda magar. Första fölet på gården är beräknat till nästa månad, medan Eyja och det tredje stoet bägge har några månader kvar. Jag är otålig vill jag lova!

 
 
Linda

Linda

24 mars 2011 19:55

Hur är hon om hästarna står inne? Får du ta på henne under magen och vid låren då också?

http://www.elmo.cybersite.nu

islandstokan

30 mars 2011 16:40

Står hon i boxen med sällskap i boxen intill är hon ändå orolig och låter mig inte röra henne. Samma sak om jag har henne i stallgången och det står någon annan häst inne, det enda som funkar är om en står och distraherar henne medan en annan rör henne, men det är ju rätt omständigt :/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Skapa flashcards