Direktlänk till inlägg 30 mars 2011

"Off road"

Av islandstokan - 30 mars 2011 16:46

Idag har Rósa och jag lufsat i skogen. Tösen gick med spetsade öron hela tiden och ångade fram över stock och sten. Ibland blir jag lite rädd att hon ska snubbla och trilla omkull, men trots att hon påminner om en elefant i en porslinsaffär lyckades hon hålla sig på alla fyra.


Emellanåt blir hon så fånig, stannar och glor på ett träd eller en soptunna som om det var blodtörstiga monster, trots att hon gått förbi objekten hur många gånger som helst utan att ha brytt sig tidigare. Unghästfasoner, antar jag. Förhoppningsvis är det bara en fas, hur som helst.

 
 
Linda

Linda

30 mars 2011 18:13

Haha o där är Fifa tvärtom. Jag är aldrig rädd att hon skall gå omkull även om hon väljer den svåraste terräng. (Är väl van klump travaren)

Hon är heller aldrig rädd för saker, hur cool som helst! Nyfiken och lite brydd javisst.

Dock önskar jag min tös hade lite av din tös energi!!

Vill se ridbilder-filmer av er!!

http://www.elmo.cybersite.nu

islandstokan

2 april 2011 19:32

Skönt att inte behöva oroa sig för det ;) Rósa är ju tyvärr inte jättesäker på foten, som man säger som så...

Fler bilder kommer nog så småningom, när jag nu lyckas lura med sambon till stallet ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Ovido - Quiz & Flashcards