Direktlänk till inlägg 28 maj 2011

Presentation av Rósa

Av islandstokan - 28 maj 2011 21:25

 

Namn: Rósa [Rousa]
Gård: Vogum, Island
Född: 2006
Kön: Sto
Färg: Silverbrunskäck
e. Groði frá Bæ u. Sæta frá Fagranesi
Mankhöjd: cirka 136 cm


Rósa blev jag alldeles blixtförälskad i när jag såg henne på annons vintern -09/-10. Jag köpte henne utan att över huvudtaget sett henne i verkligheten, men oj så bra det blev! Eftersom hon då var nyss fyllda fyra år och oinriden åkte hon på inridning ett par månader innan jag fick hem henne till Sverige (oktober 2010).


Rósa fick ett hingstföl (e. Magni från Gnubbarp) i maj 2012. Eitill från Videungen, hette han och är numera såld. Sedan dess har Rósa kommit igång efter mammaledigheten och är nu tillbaka som ridhäst. Just nu är vårt främsta mål att utvecklas tillsammans och fortsätta Rósas utbildning.


 
 
Ingen bild

Natalie

29 maj 2011 10:02

Förstår att du blev förälskad i henne, hon gör sig bra på bild! :-) Det var nog bättre som det blev, att du tog hem henne först och sedan betäcker henne. :-)

 
Agnetha

Agnetha

29 maj 2011 10:53

Oj vad modig gjort! Det hade jag aldrig vågat! :-) varken köpa en häst som jag inte träffat och sen skicka den på inridning där jag inte har kontroll! Men det verkar ju ha gått bra! Söt som socker är hon i alla fall! :-)

SV: Förstår att du är nöjd med din sensation -jag har också en! ;) Jag letar febrilt efter någon som INTE är nöjd med sin sensation...Det verkar nästan skumt för jag har hittils inte hittat nån .... Udda intressen va? Jag är helfrälst i min sadel, bästa jag haft. :-)

http://sillviken.blogg.se

 
Elina

Elina

29 maj 2011 13:36

Kul med en presentation! :)

SV: Fröken B tackar för gratulationerna! :)

Linfröolja + Näckens hudvårdsolja + BromsBroms är kanonbra för eksemhästar! Mitt sto har gått utan täcke ganska länge nu och inte kliat sig alls i år trots att vi har knott. Så jag kör på den kombinationen och hoppas att hon ska slippa täcke i år! :)

http://icelandic.bloggplatsen.se

 
natalie

natalie

29 maj 2011 17:06

vilken liten sötnosa =)

http://billiejeanojag.bloggplatsen.se

 
Agnetha

Agnetha

29 maj 2011 20:30

ja, du. Ibland köper man ju hästar efter konstens alla regler och provrider och funderar och när man väl har fått hem kusen så visar det sig i alla fall att det vart fel. ;)
Men kul att det funkar! Spännande med föl sen! :-D

http://sillviken.blogg.se

 
Malin

Malin

28 december 2011 22:02

vilken sötnos!

http://malinsjolander.blogspot.com

 
Sofie

Sofie

6 januari 2012 10:37

SV:Tackar,vad roligt att du också har en häst som kommer från Vogum.

http://missmyra.blogg.se

 
Ingen bild

Engla

19 mars 2013 15:20

Vilken liten sötnos!

islandstokan

19 mars 2013 20:14

Vi tackar :)

 
Ingen bild

Felicia

12 april 2013 22:01

GUD VAD SÖT! är kär haha! tur du har

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Ovido - Quiz & Flashcards