Alla inlägg under maj 2011

Av islandstokan - 4 maj 2011 11:53

 

En svart lädergrimma med vinrött foder vill jag ha! Denna, från Otto Schumacher är dock lite i saftigaste prisklassen, då den kostar cirka £120, vilket är en aning över min budget just nu...


Skulle gärna vilja hitta en med en lite billigare prislapp, så om ni ser en - hojta till! Kanske finns det någon som jobbar med läder som kan göra en på beställing till och med?

Av islandstokan - 3 maj 2011 22:44

Fick låna fina Sörli idag eftersom Rósa behöver vila. Det var kul med lite omväxling, även om jag så klart föredrar Rós-gos (partiskhet). Riktigt trevligt att få tölta ordentligt! Man får ju lite abstinens av att bara rida unghäst :)


 

Sedan släppta vi ihop Eyja med Rósa och gänget eftersom de ska avmaskas samtidig. Blev en del pip och sparkande från hennes sida, men det lugnade snabbt ner sig och ingen kom till skada.




När jag gick stod hon vid grinden och blängde surt efter mig, hon hade nog hellre gått kvar med de andra dräktiga stona... Nåja, det är bara för ett par dagar så skruttan får stå ut.

Av islandstokan - 2 maj 2011 23:23

Tvi vale vad det var kallt idag! Kändes ju mer som vår än som sommar  

 

Damerna blev vaccinerade idag, gick som vanligt helt utan problem. Men när jag kom och skulle ha in Rósa försökte hon smita undan. Tolkade det som att hon fått nog av arbete för ett tag, så lika bra att hon ska få vila ett par dagar nu.


Gav mig på att reda ut Eyjas man och svans och samtidigt testa hur hon reagerar på sprayljudet från man- och svanssprayen. Inga problem alls! Först var hon lite fundersam till vad det var för något som lät så konstigt och luktade mysko, men sedan brydde hon sig inte alls.


Hon brydde sig betydligt mer när jag sedan skulle ta henne på en liten promenad, för då var det samma som sist. Hon åt lite, sedan insåg hon att hon var ensam, då blev hon stressad och började snurra på som en tok. Suck, vilka klena nerver hon har... Nåja, vi fortsätter träna, helt enkelt.

Av islandstokan - 1 maj 2011 15:57

Fick sällskap ut idag, så Rósa passade på att leva rövare Sprättig och skulle jaga så fort hon inte gick först. Men det gick bra ändå, vi båda överlevde ju!


På hemvägen klättrade vi upp för en lång backe och jäklar vad hon tog i! Mer än hon behöver egentligen, men hon tycker ju om att klättra.

Låter henne nog vila i morgon, idag när jag släppte ut henne i hagen igen efter ridturen kunde hon inte komma bort från mig fort nog  


Lät henne stå en halvtimme i stallgången innan vi red ut när jag väntade på att sällskapet skulle bli färdiga och hon stod riktigt snällt, hon bajsade inte ens i stallgången (vilket hon annars ALLTID gör, det är helt enkelt hennes grej). Känns bra att veta att jag kan lämna henne uppbunden utan tillsyn även lite längre stunder, annat är det ju med Eyja...

Skapa flashcards