Direktlänk till inlägg 26 juni 2011

Sol och smultron

Av islandstokan - 26 juni 2011 19:55

Äntligen kom sommaren tillbaka! Idag har det varit riktigt härligt väder, om än lite i varmaste laget för en ridtur, så jag red bara en liten sväng. En massa serpentiner på vägen. Eller jag försökte, men Rósa hade inte tid med serpentiner. Hade-inte-tid. Alls.


Daladis och Prydi med sina föl har flyttat hem till stallet igen och jag var så klart tvungen att hälsa på de små sötnosarna.

Prydi med föl.

  Daladis föl Eisla.


Prydis föl, ett litet kolsvart sto har inget namn än, men Daladis fina tös fick namnet Eisla (som betyder ungmö). Riktigt nyfiken är hon:


 

Och som att söta föl och vacker väder inte vore nog plockade jag smultron som jag tog med mig hem:

De ska strax avnjutas med vaniljglass! Mums!


I morgon ska jag och lämna blodprover på sjukhuset, så Rósa får vila. Nu är det bara lite på en vecka kvar till operationen och jag börjar känna mig lite nervös  

 
 
Elina

Elina

26 juni 2011 21:32

Vilka söta föl och vad gott med vaniljglass o smultron. :-)

SV: Nej, det är ingen lätt situation alls. Jag ska testa imorgon att promenera med henne istället där vi brukar möta barnvagnar och se hur hon reagerar då. Jag vet inte om hon blir lugnare av det, men det är värt ett försök. Ja, det blir ju mycket svårare när man inte har någon egen barnvagn.. :-/

http://icelandic.bloggplatsen.se

 
Agnetha

Agnetha

27 juni 2011 10:54

Å vad gott med smultron!! Jag går bara och väntar på att mina ska mogna.. ;) Har ett litet smultrontag vid växthuset.

Hur tycker du att heather moffet-padden är i längd? Jag vill gärna ha en sån nämligen men jag är rädd för att den är för lång?? Har en HAF-pad nu men det är så tråkigt att aldrig kunna variera sig på ett snyggt sätt. :-)

Förstår att du är nervös inför OP. Men det blir skönt sen när det är gjort!

http://sillviken.blogg.se

 
Ingen bild

Natalie

27 juni 2011 21:19

Väldigt söta föl! Jag hade för mig att Prydi skulle föla senare... Nu blir du väl sugen på Eyjas lilla? :-p

 
Janina

Janina

27 juni 2011 22:34

Vad härligt o somrigt ni har det! Med föl och smultron :D
Vad ska du göra för operation?

Jamenvisst, visst är det härligt att ha häst ibland...

http://jannefix.blogspot.com

 
Alexandra

Alexandra

28 juni 2011 22:34

Haha, jag känner ingen det där med att inte ha tid att jobba på uteritter. Min dam är likadan :P

Sv: Ja, det blir nog så att bloggen kommer ligga lite på is även om jag tycker det är hemskt roligt att blogga. Jag vill ju inte tappa mina små fina läsare heller :)

http://barefootangel.blogg.se

 
svea-karin

svea-karin

30 juni 2011 00:48

vilka söta föl!

http://karinmattson.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Ovido - Quiz & Flashcards