Direktlänk till inlägg 28 juni 2011

Storstädning

Av islandstokan - 28 juni 2011 22:39

Idag stod städning av stallet på schemat, varmaste dagen på länge till ära. Nu är jag helt slut efter att ha skurat och fejat!

 


Sedan red vi ut en sväng när det blivit lite svalare, men Rósa var fortfarande väldigt loj av värmen.

 

Alldeles fullt av broms var det också, usch och fy för de där vidriga asen! Men ridturen gick bra i alla fall och det var faktiskt ganska skönt att kunna rida på helt långa tyglar för en gångs skull  

 
 
Ingen bild

Natalie

29 juni 2011 06:02

Härligt med städning! ;-)
Usch så mycket insekter det var igår!! Gick ju knappt att vara ute bland hästarna.

SV: Ja nu får du nog ta o köra in dina hästar! :-) Eller börja lite i varje fall.

 
natalie

natalie

29 juni 2011 07:32

oj, vilket mysigt stall ni ser ut att ha :D vart ligger det? :D

http://n-rongvall.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Katta

29 juni 2011 15:43

Ja usch de där bromsarna och blinningarna! Hatar dem. Vi tog in våra hästar några timmar igår och de skall stå inne idag också. De bara vandrar runt runt ute! Sen somnar de som stenar när de kommer in! :)

 
Alexandra

Alexandra

29 juni 2011 19:41

Så fint det blev i stallet!

Sv: Jag har tränat Rák väldigt mycket i paddock, massa "vänta övningar", alltså få henne att lyssna och vänta på min signal.
En övning som är bra för andra gångarter är också att vill hästen inte gå i skritt så gör det så jobbigt som möjligt i tex tölt. Jobba henne i super kort tölt och släpp sedan ner på lång tygel igen.
Bommar kan vara bra, då får hon långa steg och förhoppningsvis låg form till slut också.
Longering har jag också gjort en del.
Annars massa mjukgörande så hon hela tiden får tänka och vänta på min signal.
Hoppas du i alla fall förstår något av mitt svammel :P

http://barefootangel.blogg.se

 
Agnetha

Agnetha

29 juni 2011 21:46

Å vilket mysigt stall ni ser ut att "bo" i! :-)

Jag är så nyfiken på hur paden ser ut på Rósa, har inte du lust att fota den så jag får se? Strumpan har ju extremt kort rygg så jag misstänker att försäljaren hade rätt som avrekommenderade mig men... ;)

http://sillviken.blogg.se

 
Elina

Elina

29 juni 2011 22:00

Härligt med städning, borde ta tag i mitt egna stall jag med men orken finns inte där just nu..

SV: Idag var han pigg och glad men haltade lite grann. Jag har pratat med veterinären och vi ska avvakta och se vad som händer, han går ju fortfarande på antiinflammatoriskt. Är han inte bra på fredag åker hon ut och så får vi se vad som är fel.

Ja, det är verkligen märkligt. Jag blir så förtvivlad när jag ser annonserna där det står: "REA! Passa på nu" osv. Även när de ska slakta om hästen inte blir såld. Jag känner inte en enda person som köpt sin häst på det sättet.. Jag själv skulle aldrig kunna sälja min häst på det sättet. Om hästen inte blev såld och jag inte hade möjlighet att ha kvar den så hade jag avlivat.

http://icelandic.bloggplatsen.se

 
Janina

Janina

29 juni 2011 22:34

SV: Fy, din stackare! Aldrig upplevt det själv men kan tänka mig att det är en hemsk smärta. Skönt att få slippa det nu då. Hoppas det går bra!

http://jannefix.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Skapa flashcards