Direktlänk till inlägg 27 juli 2011

Bettbyte och samlarmani

Av islandstokan - 27 juli 2011 20:23

Testade ett nytt bett på Rósa idag, ett tredelat fullcheek. Och så skippade jag nosgrimma eftersom sådana bett hålls bra på plats ändå.


Tölten funkade inte alls idag, hon hade lite för bråttom (för mycket överskottsenergi) för att kunna tölta rent. Grisepass och galopp funkade däremot utmärkt...


Jag har förresten insett att jag nog är lite utav en manisk samlare när det kommer till träns, för i skrivande stund har jag sex träns till Rósa och jag känner inte att behovet är mättat än. Har ni någon sådan attiralj som ni samlar på er mer än ni behöver av? Grimmor, hovkratsar, schabrak? Fram med det nu bara!  

 
 
Cia

Cia

27 juli 2011 21:02

oj, jag samlar nog på de mesta då jag har en unghäst som älskar att tugga på allt >< så har ganska mkt "reserv" saker inom alla kategorier pga den larv pottan :P

http://ciajonasson.bloggplatsen.se

 
Elina

Elina

27 juli 2011 21:57

Vad söt hon är!

Hm, jag samlar på hästgrejer hehe.. Mest blir det träns, grimmor och schabrak. ;-)

SV: Filipus gillar också när det går undan ;)

Haha, det är verkligen sött när de gör så!

Ja, tränare är sista alternativet så får vi se om jag får några vettiga tips av dem eller om det blir så att jag skippar galoppen totalt..

Och jag älskar fuxar. Skulle kunna fylla ett helt stall med bara fuxar! ;)

http://icelandic.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Natalie

28 juli 2011 03:59

Oj! Det var många träns till en häst. :-o
Man kan nog säga att jag samlar på schabrak, eller jag har typ 5 nya till Grimmer och jag har använt sadeln en gång. Likadant med grimmor, det kan jag inte låta bli att köpa emellanåt trots att jag ALDRIG använder vanliga grimmor! ;-)

SV: Tack! Vi ska göra vårt bästa idag!

 
Linda

Linda

28 juli 2011 16:04

Sv: Hur mycket kostar det att importera en häst?

Lilla Rosa gumman! Oj vad träns, jag har inte ett enda isländskt träns åt Fifa, bara två engelska, ett från Tibra och ett jag bara köpte billigt från blocket i vintras. Det isländska tog hon ju så gott sönder..

Just nu har jag inte råd :(

http://www.mittangsull.blogg.se

 
Mikaela

Mikaela

28 juli 2011 19:24

Ett tag hade jag också en samla på träns period men efter ett tag blev jag mättad det finns liksom inga såna där wow träns längre:( Eller jo jag ska spara till ett med grön tenntråd...
Har haft mycket av allt då mamma hade ridsportbutik ett tag och då fick man ju testa allt;) Men inget specifikt just nu.

http://svippostina.blogg.se

 
Janina

Janina

28 juli 2011 20:16

Jag samlar nog också på träns. Eller mycket olika nosgrimmor är det nog mest, så man kan fixa lite som man vill.
Mitt mål är ett träns per bett per häst typ..? :)

http://jannefix.blogspot.com

 
Natalie

Natalie

29 juli 2011 07:55

schabrak kommer nog bli min samlargrej, det var det när jag red ponny iallafall ;) haha!

http://n-rongvall.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Ovido - Quiz & Flashcards