Direktlänk till inlägg 6 augusti 2011

Recension: Flughuva med nosdel från Horze

Av islandstokan - 6 augusti 2011 20:47

Dags för ytterligare en ny kategori: Recensioner. Kort och gott innefattar den hästprylar jag testat och ger utlåtande om.


Först ut är Horzes flughuva med nosdel!

Produktbild från Horze.


Jag måste börja med att säga att jag över lag är mycket nöjd med huvan. Rósa har haft sin hela sommaren och den har hållits relativt hel, trots att Rósa har en tendens att "röja runt" en hel del. Priset, 99 riksdaler, är dessutom riktigt förmånligt!


Huvan är kantad med fleece, vilket jag personligen tycker håller sig mycket fräschare och finare än teddytyg, som de flesta flughuvor har.


Positivt: Bra passform, väl tilltagen kardborre som man själv kan korta av till önskad längd. Hål för pannluggen vilket är ett måste när man har hårfagra islandshästar. Nosdel, vilket hästarna verkar tycka om och sist och även "minst": priset.

Negativt: Mesh-tyget vid/runt öronen är inte speciellt hållbart. En annan sorts tyg hade varit att föredra.

Bra att veta: Stor i storleken, storlek Ponny passar utmärkt på normalstora islandshästar som annars drar cob.


De skavanker Rósas huva fått är främst hål på öronen, senare uppkom en reva i tyget och kardborren släppte lite i sömmarna, något som jag dock enkelt åtgärdade med hjälp av symaskinen.

   


UFO-varning är det så klart, som sig bör när det kommer till ordentliga flughuvor!

 

Klickbara bilder.


Pris: 99 kr + frakt

Betyg: 4 (av 5) 

Återköp: Ja (redan gjort)

 
 
Alexandra

Alexandra

6 augusti 2011 22:55

Roligt med recensioner. Jag har funderingar kring denna huva men tycker att Ráks eksemhuva fungerar bra.

http://barefootangel.blogg.se

 
Mikaela

Mikaela

6 augusti 2011 23:52

Hahaha verkligen ufo-varning=)

http://svippostina.blogg.se

 
Anna

Anna

7 augusti 2011 10:21

Jättetrevligt och bra med recensioner om utrustning!!! Jag tycker att Horze har ganska mycket bra utrustning till vettigt pris:)Har handlat en hel del därifrån och varit nöjd:D

Svar: Man kan nog lugnt säga att det är en "röra" eller någon form av "organiserat kaos" Hi hi!!

Jag tycker det är jättebra att hänga sadeln fel väg...ofta blir schabraken lite svettiga under sommaren i värmen och då är det lätt och smidigt att bara hänga ut dem på tork utan att behöva plocka bort dem från sadeln:)

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
ullis

ullis

7 augusti 2011 16:38

Så roligt att få läsa om luvorna. I veckan åker jag och hälsar på min mamma och pappa i stockholm och då ska jag passa på att åka förbi en horze burik för att klämma och känna på luvorna. Toppen att du skriver hur storleken är också, det är alltid svårt, olika modeller kan ha helt olika storleker det fick jag erfara med mina. fick köpa storlek fulll på min luvor vilket kändes konstigt och stort. Hade tänkt att austri skulle få vara modell idag med sina luvor men han var genom blöt så det kände bara trist att behöva trycka på honom dem. Men imorgon kanske han kan modella lite så att jag kan lägga upp bilder mina luvor =)

http://austri.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Ovido - Quiz & Flashcards