Direktlänk till inlägg 6 augusti 2011

Milla har flyttat hemifrån

Av islandstokan - 6 augusti 2011 22:30

Idag flyttade lilla Milla till sitt nya hem i Uppland. Det känns tomt, men vi är övertygade om att hon får det bra hos sin nya matte och husse 


Och på onsdag är det Misas tur, medan Minna kommer få stanna kvar hos oss!

 
 
Ingen bild

Natalie

7 augusti 2011 10:24

Hon får det säkert bra, det är ju trots allt ett måste att göra sig av med dem...

SV: Ja, du måste testa på katterna! Hästarna fäller ju bara någon gång om året till skillnad från katterna som fäller dagligen!

 
Elina

Elina

7 augusti 2011 10:50

Vad fin hon är! :)

SV: Ja, huvudsaken är ju att dem hade det bra. Men det är fruktansvärt ledsamt att behöva ta bort en häst.. :(

Jag tänker också ofta på hur det blir när jag måste ta bort mina hästar, usch. Det är redan bestämt att vi ska begrava dem vid stallet, där stona redan ligger begravda.

Om jag har tid att hålla igång hästarna fullt i höst/vinter ska Filipus helklippas igen. Dollan vet jag inte än, så kanske borde köpa en Furminator utifall jag inte klipper henne helt :)

Tråkigt att hon var skeptisk.. Det är jättemysigt att plaska med hästarna ju. :)

Tack!

http://icelandic.bloggplatsen.se

 
Anna

Anna

7 augusti 2011 12:18

Just nu känns allt riktigt kanonbra:D

Svar: Jag brukar beställa lite nu och då från Horze och är riktigt nöjd:) Har bla beställt vita dressyskydd för 79 kr per par!! Lätt att ta på och av och smidiga att tvätta i maskinen. Jättebra som slit och släng hemma:)

Magic brush är jättebra om man har en häst som rullar sig ofta;) Hi hi!!

Jag tyckte att det såg ut som en Sensation Ride!!! Jag funderade i flera år innan jag köpte min och när jag satt i den första gången var det bara WOW vilken sadel:D Jag får också lätt ont i rumpan...eller rättar sagt SKAVSÅR:O i vissa sadlar!!

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
Alexandra

Alexandra

7 augusti 2011 15:13

Så söt då, hade jag inte varit allergisk hade jag också velat haft en dunboll :)

Sv: Haha, jag däremot är stor i maten och älskar mat. Ska bli intressant att se hur min matbudget kommer att se ut.
När jag gick gymnasiet klarade jag mig på ca 250 kr i veckan!
Det är inte helt lätt att bli ekonomisk men det går bara man vill!

Huvan som Rák har kan du se på bild här http://barefootangel.blogg.se/2011/june/dagens-ridpass.html#comment

Nja, jag var tvungen att adressändra för att få bostadsbidrag, jag måste vara folkbokförd på den adressen jag söker till. Men jag har fixat det nu via skatteverkets hemsida :)

Jo, jag är väl kanske lite väl kritisk men gör man något som man ska ha ett bra tag förhoppningsvis så vill man ju att det ska se bra ut också.

http://barefootangel.blogg.se

 
Elina

Elina

7 augusti 2011 18:21

SV: Absolut den största nackdelen med att bo i lägenhet. Än så länge har jag knappt märkt av grannarna, förutom imorse då. I min förra lägenhet kunde jag sitta och lyssna när grannarna talade i normal samtalston med varandra, så lyhört var det där.

Det är jätteskönt att kunna begrava hemma, men det krävs ju tillstånd och så måste man boka grävare som även kan lägga ner hästen i graven, så det krävs planering. Men vi har ju liksom gravarna ute på en äng, med utsikt över sjön och bergen i bakgrunden och där har vi planterat fina blommor och så ska vi försöka fixa nån skylt också. :)

http://icelandic.bloggplatsen.se

 
Frida

Frida

7 augusti 2011 19:22

Svar: Elen fungerade inte och det var inte så mycket mat i hagen, den ena är en riktigt utbrytarkung så det var inte så överraskande ändå.

Jag är inte så för att matcha, jag vill bara ha saker som är lila :p

Ah, nu hittade jag det! Svårt när det inte var någon bild :)

http://guffiframidfelli.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Ovido - Quiz & Flashcards