Alla inlägg under augusti 2011

Av islandstokan - 2 augusti 2011 20:48

Dagens pass gick riktigt, riktigt skit. Ingenting funkade och i slutet var både Rósa och jag omåttligt irriterade på varandra. Nä, fy, i morgon ska hon få vila.


Men vila är egentligen det sista hon behöver för jag har noterat att damen haft en viss viktuppgång i sommar. Med andra ord: Hon har blivit tjock. Samtidigt som kroppen behöver arbeta behöver huvudet vila, vilket är ett smärre dilemma.


Idag har vi tragglat och tragglat med tölten men ändå lyckades vi inte få till ett enda rent steg. Suck, jag vet inte vad jag gör fel men något är det ju. Jag lösgör och lösgör, samlar och samlar, men så fort jag driver fram henne ens lite så slänger hon sig fram i trav eller grisepass. Förut har hon kunnat övergå i långsam tölt, mjukt och fint, men nu är det någonting som har hänt och det funkar bara inte!


Jag behöver verkligen börja rida för intruktör, men hur lätt är det när man inte har körkort och inte heller tillgång till paddock? Jag kan ju inte ta ut någon till stallet för att hjälpa mig heller.


Idag känns allt motigt   


Av islandstokan - 1 augusti 2011 17:20

Lite svettigt var det allt idag när vi sadlade och red iväg. Rósa var rätt loj av värmen och orkade inte ge gärnet. Skönt tyckte matte 


Notera den klädsamma toffsen!

     

Och uppenbarligen är det mycket att ha 6 träns till en häst. I alla fall om man ska tro en av stallkompisarna   Som om!


Men vad är egentligen detta? Nästan alla Rósas bett är helt plötsligt för små! De satt bra i vintras men nu sitter de jättetight! Jag begriper verkligen inte hur det kommer sig. Har hon tjockat till sig runt mulen?  

Ovido - Quiz & Flashcards