Direktlänk till inlägg 4 oktober 2011

Klippmaskin

Av islandstokan - 4 oktober 2011 11:01

Nu har jag äntligen fått tummen ur röven och beställt en klippmaskin.Från början hade jag tänkt köpa den så kallade "Jula-maskinen" för 1290 kr, men eftersom det är så förbaskat svårt att ta sig till ett Jula-varuhus när man inte har någon bil, krotade jag de planerna och beställde en Heiniger Progress istället.


Den var ju en aning dyrare, ca 3500 kr, men jag räknar kallt med att den ska hålla i minst 10 år och då är det ju inte så mycket. Dessutom har jag hört att den ska vara riktigt bra på att tugga sig igenom "islandsull" och eftersom det kommer vara dens huvudsakliga föda torde det vara ett bra köp. Eller vad säger ni?

 

 
 
Linda

Linda

4 oktober 2011 12:51

Den blir säkert jättebra! :) Kan inte du visa en bild på din sadel och när du sitter i sadeln?
Eller bäst av allt filma ;P


Sv: Du är så klok du, det stämmer nog det, dock tänker jag på ett litet annat vis, jag hade inte ropat ut albion sadeln till vem som helst, jag hade nog varnat lite att den KAN vara snäppet för lång men en gudomligt skönt och bra sadel som säkert kan passa en annan islandshäst som har lite längre rygg. Man kan ju säga både för och nackdelar :)

http://www.mittangsull.blogg.se

 
Frida

Frida

4 oktober 2011 15:05

Svar: Hoppas verkligen det, till ju ha en snäll häst :P

http://guffiframidfelli.blogg.se

 
Anna

Anna

4 oktober 2011 16:20

Jag köpte Jula-klippmaskinen för några år sedan...till min förra häst. Har dock inte hunnit använda den än men vet att det finns många som tycker att den är bra:) Den där klippmaskinen ser VÄLDIGT bra ut!!! Kommer nog att passa dina islänningar jättebra med sin tjocka "ull":D Det gäller ju att ha "don efter person";)

Svar:Jag brukar göra en större beställning till Börjes på våren och hösten. Brukar passa på att beställa de vitaminer och tillskott vi behöver för ett halvår i taget:) Sedan brukar det tillkomma några fler grejer;) Opppss!!! Den här gången är jag mest intresserad av BIB-martingalen och hjälmhuvan:) Tror att bägge grejerna kommer att bli till belåtenhet..

Nu när jag ändå är inne i mitt "Rosa tema" kunde jag bara inte låta bli att beställa lite mer rosa;) Det kostade ingen större summa heller:D

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
Elina

Elina

4 oktober 2011 22:49

En sån har jag med! Tycker den är jättebra, har haft min i 3-4 år och den har fungerat utmärkt! Dock är jag jättedålig på att klippa rakt, som du kanske sett på bilderna på Filipus.. ;)

SV: Tack!

Ja, en egen gård vore mysigt.. Har faktiskt kikat redan nu på några gårdar som skulle passa mig, men det finns inga här där jag bor så jag får börja kika i andra städer istället. :)

http://icelandic.bloggplatsen.se

 
Gitte

Gitte

5 oktober 2011 14:37

Kvalitet lönar sig när det gäller tjocka islandshästpälsar :) Fin blogg!

http://www.nissebus.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Ovido - Quiz & Flashcards