Direktlänk till inlägg 26 oktober 2011

Hur förvarar ni?

Av islandstokan - 26 oktober 2011 15:00

Hur gör ni med alla saker ni inte använder? Till exempel eksemtäcken på vintern och fodrade täcken på sommaren.


Jag förvarar det mesta som inte används regelbundet i stora plastlådor uppe på stalloftet. Det finns liknande på IKEA i olika storlekar:

 

Mina rymmer ungefär 55 liter om jag inte minns fel och det är precis lagom till 5 eksemtäcken eller 3 regntäcken. Dessutom har jag en massa grimmor, träns, bett och borstar som jag inte använder som också får plats.

 
 
Frida

Frida

26 oktober 2011 16:59

Just nu står det två påsar nere i källaren hemma, ett exemtäcke hänger i stallet "tvättstuga" där alla täcken ska hänga sen när de gjort plats, och resten är i mitt skåp. Mina vinterkläder är hemma hos mamma än så länge så dom ska jag också trycka in någonstans :p Skulle vara bra att köpa sånna där plastlådor att ha i källaren för det luktar ganska mycket häst i vårat förråd just nu.

http://guffiframidfelli.blogg.se

 
Alexandra

Alexandra

27 oktober 2011 08:41

Lådorna så väldigt praktiska ut, mycket bättre än plastpåsar som ramla och får in damm.
Jag får skaffa såna sedan :)

http://barefootangel.blogg.se

 
Ingen bild

Natalie

27 oktober 2011 08:59

Så duktig du är! Jag är tyvärr jätteslarvig med förvaring. Jag blir irriterad när saker som inte används ligger framme, men jag trycker bara ner det i IKEA-kassar och lägger upp dem på loftet. Inte jättebra med tanke på mössen.

 
Frida

Frida

27 oktober 2011 11:47

Svar: Det tror jag verkligen han gör, har väl gjort en lerinpacking bara därför, men den tar jag hand om en annan dag, här måste pluggas :( Jag tyckte jag gjorde det riktigt bra för att vara första gången :p

Jag har heller aldrig varit där, men nu bor jag så nära så det känns lönt att bara åka över dagen. Du ska inte följa med? Natalie som har Amex och Ganti ska nog också gå med mig och mamma :)

http://guffiframidfelli.blogg.se

 
Frida

Frida

27 oktober 2011 15:36

Svar: Ja, söta är dom. Det är så tråkigt att Åskar inte kan bo i lägenhet och älskar Blixten så mycket som han gör. Han skulle bli så deprimerad av att bo med oss, men jag saknar han så mycket :( Han är verkligen min katt, han kan ligga och sova och man kan borra ner huvudet i magen på honom och han tycker det är lika mysigt som jag gör. Det går inte med Müsli, hon försöker äta upp en när man gör så.

Haha, då måste jag ha gjort ganska bra ändå :p Jag funderar verkligen på att köpa sånna, man vill ju inte orsaka någon allergisk chock för andra som bor här och går ner i källaren.

Vad tråkigt för oss :p Skulle ju vara väldigt roligt annars.

Tycker jag verkligen du ska göra, det kan ju orsaka värre saker än en bruten handled, tex om någon äldre ramlar som inte har mobil och blir liggande, kan ju sluta riktigt illa.

http://guffiframidfelli.blogg.se

 
Anna

Anna

27 oktober 2011 16:33

Jag har tur som har möjlighet att ha mina täcken i garaget..vi har ingen bil där. Min snälla pappa fick tag på en "vaxduks-ställning" som jag använder och hänger upp alla täcken på. Krävs lite utrymme men råttorna brukar faktiskt låta täckena vara:D Pust!!!

Svar 1:Visst är den:) Det känns väldigt bra att kunna ta sig tid att fixa inomhus emellanåt...behövs ju alltid det också;)

Hoppas att det känns bättre i armen för dig!!!

Nej, nu ska vi INTE ramla någon fler gång i vinter!!!

Svar 2:Jag är jättenöjd med konstruktionen. Lite spill blir det tyvärr. Men jag brukar kratta upp spillet varje gång jag fyller på så blir det inte så mycket. I år var höet lite kortare motför i vanliga fall...så jag får nog lite mer spill den här gången. Dock brukar T äta upp det mesta som ligger på marken sist om det inte regnar på det;) Hi hi!!

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
Mikaela

Mikaela

27 oktober 2011 21:28

sv; om du menar den för sandlådan så är det faktiskt ett kökskåp. Det enda som behövs är att göra ett hål:)

Idag var det en mycket bättre dag!:D

http://svippostina.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Skapa flashcards