Direktlänk till inlägg 3 november 2011

Recension: Magic Brush

Av islandstokan - 3 november 2011 16:53

Nu var det ett tag sedan jag utlovade en recension av Magic Brush-borstarna men av olika anledningar har det inte blivit av fören nu. Men bättre sent än aldrig!



Först och främst bör kanske nämnas att alla tre borstarna är likadana. Det är inget annat som skiljer dem åt förutom färgerna och märkningen som jag antar att bara ska finnas där för att hjälpa en hålla reda på vilken man använde till t.ex hovarna om man är petig med sånt.


    

Jag måste medge att jag var väldigt skeptisk när jag klämde och kände på borstarna. Det är ju liksom bara vanlig plast. Men jag är positivt överraskad! Magic Brush funkar fin-fint att ta bort torkad lera med, bättre än en vanlig piggborste och dessutom tycker jag att formen och storleken är väldigt bra. Men det är ingen magi att tala om och priset är lite väl saftigt sett till vad man får.


Positivt: Enkla att använda, går att tvätta i tvättmaskin och funkar över förväntan.

Negativt: Lite i dyraste laget, rår inte på fläckar eller blöt lera, dumt att de inte säljs styckevis.

Bra att veta: Som jag tidigare skrev är borstarna likadana, den som fått för sig att de har olika funktioner är ute och cyklar.


   

Före och efter (klickbara bilder).


Pris: ca 129-149 kr för tre stycken, finns bland annat hos Hööks.

Betyg: 3,5 (av 5) 

Återköp: Mycket möjligt


Hör ni till skaran som ännu inte testat dessa borstar? Då ska ni hålla utkik efter utlottingen som kommer dyka upp på min blogg inom kort där ni har chansen att vinna ett splitternytt set Magic Brush-borstar!

 
 
Alexandra

Alexandra

3 november 2011 17:52

Lite skillnad var det ju allt! Men det känns ju lite onödigt med tre likadana och tråkigt att de måste vara märkta. Men men :P

http://barefootangel.blogg.se

 
Anna

Anna

3 november 2011 18:21

Håller helt och håller med om att det inte är någon magi direkt...men att det fungerar jättebra på lera!!! Jag upplever också att de funkar bättre än en piggborste..allafall på min häst;)

Känner inte heller någon skillnad på borstarna....

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
Linda

Linda

3 november 2011 20:35

Jag har verkligen grävt ner mig i ett hål, mår inte alls bra och jag börjar fundera på om Fifas och min tid tillsammans kommer få vara såhär regelbundet, jag tycker inte hon borde bli så dålig så fort utan några speciella "påfrestningar" hon har stått ganska mycket. Nej detta skrämmer mig.
Tre veckor är lång tid till veterinären och med tanke på att hon blivit sämre efter att bara ha stått i en vecka. Jag känner mig helt matt och hjälplös..

http://www.mittangsull.blogg.se

 
Anna

Anna

3 november 2011 23:43

Svar:Han var så himla busig den lilla ponnyn!! Himmel vad man lärde sig mycket på honom:) Hi hi!!

Jag tycker också att de är "dugliga" precis som du säger. Dock funkar det bäst för mig med torr lera på min häst. Är jättenöjd med dem och tycker att de tar bort MER än piggborsten:)

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
Mikaela

Mikaela

4 november 2011 17:12

Då väntar jag med spänning på utlottningen. Vi har ju tre hästar totalt så då kan alla få en var sin;)

Sv: Ja jag hittade nån hemsida med fler filmer och det är den hingsten som Mette Manshet har tävlat. Samma lilla tjej visade honom tydligen på landsot tre år senare. Inte konstigt att dom blir så bra ryttare;)

http://svippostina.blogg.se

 
Natalie

Natalie

5 november 2011 09:40

Jag håller med dig i din recension. Jag använder dem ofta och ångrar inte att jag köpt dem. Men de är inte "magiska" och kostar lite för mycket, och man behöver inte tre stycken.

http://mossmoss.blogg.se

 
ullis

ullis

6 november 2011 18:41

ja nu måste jag ju verkligen vara med i tävlingen dem där verkar ju toppen bra!

http://austri.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Ovido - Quiz & Flashcards