Direktlänk till inlägg 24 maj 2012

Framtidsplaner

Av islandstokan - 24 maj 2012 16:27

Eftersom det är ett par som varit nyfikna på om jag ska behålla Eitill och när jag ska sätta igång att rida Rósa igen tänkte jag skriva lite kort om hur jag tänkt.


Eitill kommer jag inte behålla. Hade han varit ett sto hade jag tveklöst behållit, men helt krasst så vill jag inte ha någon (blivande) valack. Det finns flera anledningar bakom det här men jag orkar inte dra alltihop nu. I nuläget är jag bara intresserad av att äga ston, hur som helst. Sådan var ju planen redan innan han föddes, att hingst var lika med sälja och sto lika med behålla.


När jag kommer börja rida Rósa igen beror helt på henne och Eitill. Jag vill inte ha med honom när jag rider, dels för att han är liten och blir trött väldigt fort, dels för att det blir mer att hålla reda på. Eventuellt kan jag ha med honom om jag rider på åkern, men det får jag se. Så med andra ord kommer jag börja rida Rósa när hon och Eitill kan vara ifrån varandra någon timme, om det blir i sommar eller först när han är avvand vet jag inte än, men jag ser fram emot att börja rida Rósa oavsett när det nu blir!


Efter att jag sålt Eitill då? Jag funderar på att betäcka Rósa igen nästa år, det är så klart inte spikat än, men jag funderar på det. Annars skulle jag gärna köpa mig en till ridhäst, men det beror ju väldigt mycket på hur livet ser ut om sisådär ett år.


Allt kan ju hända, så det är egentligen helt omöljigt att säga någonting, men så här tänker jag just nu.


 

 
 
Alexandra

Alexandra

24 maj 2012 19:07

Sån superfin bild!

http://barefootangel.blogg.se

 
Titti

Titti

25 maj 2012 06:32

Sv: ja skeptiskt minst sagt. Och lite bortskämd... Men till slut stod han still,om än på darrande ben ;) jaa,sommarn är här! 18 grader varmt kl 6.30

http://livetpavischan.blogg.se

 
Natalie

Natalie

25 maj 2012 10:21

Härlig bild!

Förstår hur du tänker. Själv hade jag däremot valt att behålla hingst istället för sto. Men förr när vi avlade så behöll vi också bara stona.

Du kommer nog säkert kunna rida redan i sommar en tur, han verkar ju självständig! :-)

http://mossmoss.blogg.se

 
Ingen bild

Nina

25 maj 2012 10:27

Ja det är ju så när man skaffar föl, att man inte kan behålla alla. Det är liksom bara att gilla läget. Men man får ju ha dem ett litet tag i alla fall. Och han borde ju verkligen inte bli svårsåld.
Vad har du för gårdsnamn till dina föl?

Det finns konstigt nog ingen ruta som jag kan skriva in min bloggadress i. Jag vet inte vad som har hänt, den har ju funnits förut...Är det bara i mina kommentarer det har hänt eller är det flera?

Fotot är alldeles underbart, förresten :-)

 
Anna

Anna

25 maj 2012 11:10

Det kommer nog inte att vara några problem för dig att sälja det där "charmtrollet"!!! Han är ju både otroligt fin och verkar ha ett toppen temperament:D

JÄTTEFINT kort:D

Svar:Det kändes skönt att rensa hagen igår så blev det gjort;) Vädret var det ju inget fel på!! Hi hi!! Precis som du säger blev det stor skillnad på före och efter:D

Igår när det var kring 20 grader var det svettigt här;) Så jag var väldigt nöjd med gradantalet:)

Jag håller helt och hållet med om att även fast folk klappar/matar andras hästar "utan lov" så blir det tyvärr så att den dagen det händer någonting är det ändå "mitt fel" som hästägare även fast jag inte "gett lov" till det:S Hoppas dock att det inte händer!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
Elina

Elina

25 maj 2012 23:14

Den där bilden är helt fantastisk!

Kul att du funderar på att betäcka Rósa igen nästa år, hon verkar vara en toppenbra mamma!

SV: Det är riktigt skönt att värmen har kommit hit!

Jag skulle vilja ha en häst som klarar sig utan tillskott och som håller hullet.. Hehe ja, linfröolja är ju inte så farligt dyrt! ;)

http://icelandic.bloggplatsen.se

 
Clara och Arsól

Clara och Arsól

26 maj 2012 15:50

kan du inte berätta lite om varför du endast vill ha ston? :) Själv är jag också en "stomänniska", då många ston jag träffat har mycket starkare personlighet än vad många valacker har, och hingst är jag inte direkt sugen på!

http://tvistirni.webblogg.se

 
ullis

ullis

27 maj 2012 23:36

söt bild på mor och son. Det låter som en bra plan med inridningen och sälandes av lilla hingsten, tror att det var bra att du hade fattat ett beslut redan innan han föddes. För att minska risken att fästa sog allt för mycket vid honom.

sv: jo det är galet kul att köpa saker till djuren. har vart iväg och köpt greker till valpen och oj, så mycket det finns och så mycket jag behöver =)
Jo jag är livrädd för fång, jag kan inte sova om nätterna när jag vet att Austri bara står och äter och äter, han gör inget annat än äter. När de andra hästarna vilar så äter han och ja, jag blir fan bara stressad av att se det. Och nu när min kompis häst fick fång igår (en häst i stallet) fick jag ännu mer panik. Funderar på den där dumma munkorgen. Gillar den inte, men men. Planen är at ta in honom varje kväll och verkligen tjata på att han ska få komma in i en skogshage....(ursäkta om jag klagar av mig) =)

http://austri.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Ovido - Quiz & Flashcards