Direktlänk till inlägg 30 juni 2012

Multifunktionellt, min käre Watson

Av islandstokan - 30 juni 2012 21:15

Det så kallade Micklem Multitränset från Rambo verkar vara den senaste modeflugan på hästprylfronten. Lite intressant tycker jag ändå det verkar, med ett träns som inte bara fungerar på två olika sätt med bett utan även 3 olika sätt bettlöst och kapson till på det. Väldigt multifunktionellt, helt enkelt.




Kostar sisådär 1500 kr, så det är inte gratis, men vill man rättfärdiga sitt köp kan man ju tänka att det är som 6 träns i ett...


Här kan ni läsa mer om spektaklet. Vad tror ni, är det värt slantarna? Jag hade gärna provat ett, kanske om jag får ett och ett halvt tusen över någon gång (hahaha, as if). Fast å andra sidan, vem vill köpa ett träns när man kan köpa sex olika? Ju fler desto bättre liksom!

 
 
Frida

Frida

30 juni 2012 21:43

Det låter ju ganska smart, men man har ju flera olika träns för att man ska slippa byta bett/hack hela tiden, stället har man ett till varje träns ju :p Skulle nog inte betala 1500kr för ett och känner inget behov just nu, men det kommer säkert en billigare kopia som vanligt.

http://guffiframidfelli.blogg.se

 
Nina

Nina

30 juni 2012 21:55

Tyvärr ligger inte priset på det där tränset inom min budget, men jag har hört av bloggare att det ska vara riktigt bra. Men mina hästar får nöja sig med vanliga träns.

http://stallskogalund.blogg.se

 
Karin Damberg

Karin Damberg

30 juni 2012 22:26

Ja jag har ju hellre flera olika i så fall... Det var ju himla dyrt! Skulle nog aldrig få för mig att köpa ett sådant dyrt träns, varför skulle just det vara värt så mycket liksom?

SV: Jaa det är så grymt skönt! Jag försöker verkligen ta tillvara på de härliga semesterdagarna.
Ja det är verkligen jättenyttigt. Den hästen jag fick rida var ju lite mer välutbildad än mina hästar med, det är ju så kul att få testa på. Känna vad man strävar mot liksom. =)

Läste att ni skulle flytta, vad jobbigt. Det är ju svårt att hitta bra stall där man har samma tankar och idéer i hästhanteringen. Hoppas att du hittar något bra!

http://lilldamberg.wordpress.com

 
Elina

Elina

1 juli 2012 15:54

Det där tränset skulle jag vilja testa, men det är på tok för dyrt att köpa så jag får nöja mig med alla mina träns!

SV: Ja, det är ju skönt att det inte är fången som spökar men jag undrar hur sjutton han har fått kotledsinflammation. Vi har verkligen otur nu.. :(

http://icelandic.bloggplatsen.se

 
Linda

Linda

1 juli 2012 20:23

Hehe vi tänkte på samma sak under samma dag ;)
Sv: Ja jävlar anamma det måste jag bli bättre på, man kan inte mesa runt med den hästen, haha men idag var hon fläng i huvudet. Jag hade henne i den lilla sommarhagen som jag dessutom har stängt av halva (rätt så nygjort) jag tog Bitter till en annan hage och Fifa blev själv. Vet inte vad som flög i henne men tokig blev hon och drog gärnet, rätt igenom tråden till andra delen av hagen, tråden flög och plaststolparna gick åt helvete. Hon var inte stressad men jag tror hon hade en del bus i sig samtidigt som det triggade upp henne när Bitter försvann, jisses

http://www.mittangsull.blogg.se

 
Anna

Anna

1 juli 2012 22:09

Jag köpte mitt Rambo Mickelm Multibridle på vinst och förlust för snart 1,5 år sedan...för att prova på min häst. Det har fungerat väldigt bra på honom. Han är lite speciell bla med bett. När jag använder det här tränset är han lugnare i munnen. Jag kan dock INTE använda "clipsen" då han grejar för mycket med tungan då (gissar att han känner sig instängd) men utan dem funkar det väldigt bra. Man får prova sig fram vad som passar för ens häst. Min häst går också väldigt bra med remontträns:D

Håller dock med om att priser är rätt högt!!! Har inte sett någon kopia av något av Micklem tränsen än så länge...

Svar:Han är så otroligt nöjd över sitt vindskydd:D Helt otroligt egentligen!!! Det är verkligen "hans bo":D

Tack!! Jag tyckte att stövlarna hade en pigg och trevlig färg:D Hi hi!!

Diskmaskin är verkligen guld värt!! Det här är den första med "kortprogram" som vi har. Suveränt för hinkar och annat stort som inte behöver diskas så länge...men som ändå behöver diskas mer än för hand:D

Vi har en digitalbox som man i princip bara tar fram rätt kanal och trycker på inspelning så spelar det in. Man kan även titta på andra kanaler under tiden. Dock kan jag INTE spela in alla kanaler vi har på den...suck!! Men eurosport och filmkanalerna och de "vanliga" 1,2,4 & 6...men INTE 3:an och 5:an:( Man kan inte få allt antar jag;)

Jag håller verkligen tummarna att du hittar ett bra stall med lösdrift till er!!!

Skönt att du får hjälp av en kompis med flytten av hästarna. Då behöver du inte oroa dig för det!!!

Jag handlade väldigt mycket mer schabrak, huvor och annat i januari. Så förhoppningsvis blir det mer "schabrak-rea" i januari igen:D

Det ska bli jättespännande att prova bettet sedan när de kommer:D Ser framemot det väldigt mycket!!!

Visst var det otippat att det blev ett brunt schabrak och lindor;) Hi hi!!

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Skapa flashcards