Direktlänk till inlägg 14 mars 2013

Till fots

Av islandstokan - 14 mars 2013 16:34

Egentligen skulle jag ha ridit för tränare idag, men det blev inställt och jag hade ingen inspiration alls att rida ut (ärligt talat var jag på lite dåligt humör, mycket på grund av all de förbannade snö som föll i natt - vart tog våren vägen?), så jag och Rósa tog en promenad istället. Rósa gillar promenader riktigt mycket nu (jag behöver inte längre släpa med henne från stallet), hon går snällt bredvid mig med spetsade öron och kan till och med bli lite busig och yster. Älskade lilla tokfia.


På våra promenader brukar vi knata runt i skogen utan något direkt mål. Letar efter nya stigar och ridvägar, övar på att lyfta på fötterna och tänka ut lösningar. Rósa går dit jag går och är lättövertalad till och med när vi ska över djupa diken och annat läskigt. Hon skiner upp av stolthet när hon klarar något knepigt och är glad och positiv både på bort- och hemvägen.


Förhoppningsvis hjälper promenaderna oss att hitta tillbaka till en avslappnad och rolig ridning också. Det känns ju som att vi är på god väg redan.


Mattes fina på promenad idag. Mysigare skogskompis får man leta efter!

 
 
Frida

Frida

14 mars 2013 20:14

Jag och Guffi gick mycket promenader i somras och det hjälpte oss mycket tror jag. Inga stora krav eller måsten på att jobba utan bara ha det trevligt tillsammans :)

Svar: Det blev något tok när jag skulle svara på din kommentar direkt så det får bli så här istället..

Ingen förändring än så länge, imorgon skulle de till nästa veterinär så får höra då vad de säger.

Jag vet inte alls riktigt vad jag menade med det, var nog lite trött den morgonen :) Men det vore iallafall otur om hon skulle ha sånna problem sedan, men man får hoppas på det bättre :)

http://guffiframidfelli.blogg.se

 
sophia

sophia

15 mars 2013 10:42

Så fin så :)

Om du inte har läst den boken redan så rekommenderar jag dig att läsa den senaste som Sven och Inger forsström har skrivit, i den innehåller en del övningar och förståelse som bygger upp relationen.
de har också en hel bok skriven ang ridrädsla.
Första steget i min rehabilitering var att läsa deras böcker, se deras dvd och vara åskådare på deras kurser, hjälpte mig otroligt mycket!
det som är lite småkul är att både Sven och Inger har hamnat i hästrädslaträsket innan de påbörjade sin karriär :)

Du hittar deras böcker på deras hemsida equerry

http://fialei.bloggplatsen.se

 
Julia

Julia

15 mars 2013 14:54

Blev också på dåligt humör av snön...

http://ohjuliet.blogg.se

 
Ida Klausner

Ida Klausner

15 mars 2013 15:03

Härligt med promenader! Speciellt med häst!

Nej det har man inte tid till när det finns god mat i hinken ;)
Ja Thengill har börjat fälla ganska mycket, och Tåtte lite grand. Och Eitill har sin mjuka fårullspäls ;)

http://idaklausner.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Ovido - Quiz & Flashcards