Direktlänk till inlägg 15 mars 2013

Grinig

Av islandstokan - 15 mars 2013 17:15

Ridningen idag gick inge vidare. Rósa har ett jäkla humör när det inte passar, och idag passade minsann ingenting. Hon la dövörat till när jag pockade på uppmärksamhet och tjurade när hon inte fick göra vad hon ville.  Som en bortskämd unge. Funderade på att byta ut henne mot en guldhamster.


Efter ridturen övade vi på uppsittningar med pall. Rósa har fått någon fixidé att hon inte vill stå still vid uppsittning nu, som tur är brukar de här små egenheterna gå över av sig själv när hon tröttnat på att testa. Efter några upp- och nedhopp stod hon stilla och då gav jag henne mycket beröm och avslutade. Ska bli intressant att se hur hon agerar nästa gång.

 
 
Frida

Frida

15 mars 2013 22:01

Men en guldhamster går det inte att rida på! Hoppas hon lärt sig något till nästa gång.

Svar: De har kommit fram till att det ska hjälp. Läste på wikipedia att det är bra mot eksem och behövs för ett bra immunförsvar. Sen tror jag att jag hört någon säga att det finns mer zink naturligt i marken på Island jämfört med i Sverige. Tror det var mer på Gotland också, men inte alls säker. Hästarna kan ju ändå ha eksem på Island. Jag har börjat använda zinksalva från Barnängen på sår på sommaren och de läker riktigt bra av den.

Ja, riktigt skönt att vi gjort rätt sen sist :)

Nej, men jag fick köra sambons lyxbil till stallet så jag led inte så mycket av det. Tror jag måste ladda batteriet.

Det tror jag med, det har stärkt våran relation iaf :) Haha, ja att pulsa i snö kan bli rätt jobbigt, man får ha många flåspauser :)

http://guffiframidfelli.blogg.se

 
Ingen bild

Katta

17 mars 2013 10:18

Ja du, man kan allt bli trött på det där testandet, men sen, när det går bra, då är känslan helt fantastisk! Meeeen jag är iallafall mest trött på snö, is och kyla!!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Skapa flashcards