Direktlänk till inlägg 18 mars 2013

Vindpinade svin

Av islandstokan - 18 mars 2013 16:57

Fy fasen vad det blåst idag! Tog en promenad med Rósa, sprättigare häst får man nog leta efter. Märkligt att en häst som är född och uppvuxen på karga Island bryr sig så fruktansvärt mycket om lite blåst... Vi såg färska älgspår i skogen men skogens konung själv lyste med sin frånvaro. Det var väl förresten lika bra det, hade vi sprungit på en älg hade nog Rósa fått hjärtsnörp och kolat vippen, så taskiga nerver som hon hade idag.


Det var i alla fall soligt idag, i lä var det nästan varmt till och med. Har förresten fyndat ett Boett-täcke för halva priset, så nu ni, knottjävlar, är det bara att vakna! Men det känns ytterst osannolikt att det någonsin blir sommar igen sett till den aktuella väderleksrapporten. Det ska visst snöa ännu mer de nästkommande dagarna. Hurra.


Bokade tågbiljetter idag så det blir till att fira påsk på Åland med familjen i alla fall, så Rósa kommer få ledigt en vecka. Hoppas det gör henne gott, det har ju faktiskt känts lite som att hon behöver en liten vila.


Förresten, gissa vem som skaffat Facebook ett sekel efter alla andra? Helvetet lär ju redan ha frusit till is vid det här laget och jag tror minsann jag såg en gris flyga förbi idag (bland mycket annat, bör väl tilläggas, jag fick till exempel jaga rätt på vattendunkarna som tagit sig en tango runt hagen i stormbyarna). Det återstår att se om månen har ramlat ner också.

 
 
Ingen bild

Katta

18 mars 2013 18:53

Det här jäkla vädret tar knäcken på mig... och jag inser att jag bara klagar på det hela tiden i min blogg ;) Kul läsning! hahaha! Kul att få se dig på Facebook! Och du glöm inte att allt som står på FB är sant ;)

 
Frida

Frida

18 mars 2013 21:34

Guffi har lugnat ner sig med blåsten, förut var han också så där hispig. Vilket fynd! Haha, vi får väl se, jag tänker iallafall leta rätt på dig och bli vän med dig :)

Svar: Ja, det är väldigt nyttigt. Jag som red 2-4 hästar varje dag för några år sen saknar det lite ibland. Man lär sig otroligt mycket.

Gör det, tror nog det kan funka. Hmm, ja kanske det men det kan nog finnas mer mineraler också eftersom det är lite annorlunda bergart och mark där en resten av Sverige. Men det finns iaf mycket mer mineraler på Island och zinken dröjer sig kvar i kroppen rätt länge och det kan ju vara därför eksemen oftast bryter ut efter några år i Sverige. Det finns ju mycket att spekulera om när det gäller eksem :)

http://guffiframidfelli.blogg.se

 
Julia

Julia

18 mars 2013 23:34

Haha, du är för rolig! Nu måste vi ju bli vänner på Facebook ju ;D

http://ohjuliet.blogg.se

 
Nina

Nina" title="http://blogg.se]Nina[/url]" target="_blank">blogg.se]Nina[/url]

19 mars 2013 09:43

Men Jenny det här var ju superkul!! Flera nya inlägg sedan du gjorde uppdateringen. Hurra hurra!! Kan man börja hoppas på att det är början till att börja blogga igen? Eller föresten, det var dumt skrivet det är bättre att du inte känner någon press, blir det ett inlägg så blir det. (nu ska jag titta in här lite oftare i alla fall - ifall det kommit ett nytt inlägg)

Ja vädret igår var verkligen helt vidrigt!! Tror inte jag frusit så mycket på hela vintern. I dag verkar det i alla fall inte blåsa lika mycket. Ännu ;.)

http://stallskogalund. blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Ovido - Quiz & Flashcards