Direktlänk till inlägg 4 april 2013

Kära återseenden

Av islandstokan - 4 april 2013 20:28

Nu är jag hemma igen och idag fick jag krama om Rósa för första gången på en vecka. Jag har saknat henne en hel del ska ni veta, fast ärligt talat var det nog inte vidare ömsesidigt, Rósa såg mest ut att tycka "åh nej, inte du igen", eller så var hon bara grinig för att jag övergett henne en stund och ville ge igen lite.


Rósa har äntligen börjat fälla ordentligt, det är ju sannerligen på tiden eftersom våren verkar ha kommit för att stanna här i söder. Idag drog jag på mig vårjackan för första gången i år, det kändes toppen!


Kattungarna växer så det knakar förresten, jag har inte någon färsk bild men ska ordna med det sedan. Nu har de börjat öppna ögonen!


Ålandsvisiten var riktigt trevlig, jag hade gärna stannat en vecka till trots att vintern fortfarande hade hela ön i sitt grepp, men solen sken varje dag och bara det är ju fantastiskt. Det var underbart att umgås med familjen, träffa vännerna och bara ta det lugnt. Fick äran att rida min vän I:s fina islandssto som är under inridning. Hästen i fråga är bra mycket större än Rósa och det kändes minsann när man satt där uppe! Oerhört snäll och fin, hur som helst och det var roligt att testa på någon annan häst än Rósa för en gångs skull, men jag trivs nog bäst på henne trots allt, min skäckskrutta.


Nedan följer lite bilder från vistelsen...


 

I med hennes ungsto, som jag senare fick äran att åka lite på.


                   

En av hagkompisarna, som jag inte minns namnet på.


 

Yours truly, ändamålsmässigt klädd i mjukisbyxor och joggingskor!


Och så lite kattbilder:

 

Finaste Alfred, en av våra uppfödningar. Han förlorade sitt vänstra öga pga en ögoninfektion när han bara var ett par veckor gammal, men lika glad för det är han. Nu bor han hos min pappa på Åland och lever livet!



   

Pappas andra katt, en skogis.


 

Min farmors katt, Mosse som sedan fick bli Mossan då avsaknaden av testiklar uppdagades.


 
 
Frida

Frida

4 april 2013 22:44

Låter som en trevlig vecka på Åland :) Vad söt han var med bara ett öga, ser ut som att han går runt och flörtar med kameran :)

http://guffiframidfelli.blogg.se

 
Nina

Nina" title="http://blogg.se]Nina[/url]" target="_blank">blogg.se]Nina[/url]

4 april 2013 23:22

Åh vad mycket härliga bilder! Men jag blir lite besviken över att det var en stor svart prick i ansiktet på den viktigaste personen ;-)

Är du från Åland från början? Hur länge har du bott på fastlandet? Har du inte någon i din familj i närheten av där du bor? (nyfiken i en strut)

Jamenvisst blir man lite ledsen när inte hästen verkar vara lika glad som en själv över att man äntligen får ses igen, om man varit ifrån varandra ett tag.

http://stallskogalund. blogg.se

 
Natalie

Natalie

7 april 2013 22:43

Vilka härliga bilder! Nog för att jag är trött på vintern, men på bild gör sig snön bra. ;-)
Fina hästar och lille kissen är väldigt söt.

http://mossmoss.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Ovido - Quiz & Flashcards