Direktlänk till inlägg 18 april 2013

I blåsvädret

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55

Idag har det blåst väldigt friskt.

Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning för  omväxlings skull.


Det kändes som ett smart drag att inte rida idag, jag är rätt övertygad om att både jag och Rósa hade flugit all världens väg och aldrig setts till igen. Rósa är en sådan som blir ganska nervös och stirrig när det blåser mycket, vilket känns lite satans märkligt med tanke på att hon är född och uppvuxen på Island...


I morgon hoppas jag att det blåser mindre, Rósa ska skos på förmiddagen och sedan har jag tänkt att vi skulle köra ett seriöst träningspass för en gångs skull. På söndag ska jag rida för Malin igen, det ser jag verkligen fram emot!


 
 
Elina

Elina

18 april 2013 22:57

Hehe, B blir också nervös och stirrig när det blåser mycket.. Som tur är bryr sig inte Filipus om det blåser eller inte.

SV: Det var en fruktansvärd natt, ett tag trodde jag att han skulle dö! Vi har fortfarande kallt och snö så det känns för tidigt om ormarna ska komma fram redan nu. Vi misstänkte även jordgetingar men samma sak där, inga flugor eller knott har kommit fram än.

Han är nästan helt återställd nu, han har några små knölar kvar men han är sig själv igen!

Hon är skitfin!! Den där traven är sååå läcker! Filipus tycker det är ganska kul tror jag, även om han inte orkar så mycket. ;)

http://elinafs.blogg.se

 
Natalie

Natalie

18 april 2013 23:02

Jag tror också att du gjorde rätt i att inte rida i stormen.
Håller med om att det är lite underligt att Rósa reagerar så på blåsten. :-p

SV: Ja, det kan säkert vara så att hon blir stressad eftersom att jag kan kräva mer av henne. Haha, ja mysfarbror kan man kalla honom.
Jag tror att jag ställer honom i grannstallet faktiskt.
Och ja, visst får man in en hel del i bilen. :-p

http://mossmoss.blogg.se

 
Titti

Titti

19 april 2013 06:33

Ja denna blåst,men bättre än regn! Idag blir det finväder så nu tar det nog inte lång stund innan det är helt snöfritt här. Men det lär ta tid innan det torkar upp med tanke på all snö vi haft...

http://livetpavischan.blogg.se

 
Frida

Frida

19 april 2013 20:47

Svar: Här har vinden blåst bort iaf, men regnar gör det fortfarande.

Ja, han kan ju alltid trava, men ibland travar han inte ordentligt som nu. Är ju lika bra att gör något åt det på en gång :) Haha, ja men det kan ju inte vara så lätt egentligen att hålla isär allihopa alla gånger :)

http://guffiframidfelli.blogg.se

 
Julia

Julia

20 april 2013 00:12

Vi trotsade vinden och klarade oss bra, men trodde vi skulle blåsa bort :p

http://ohjuliet.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Av islandstokan - 15 april 2013 18:56

Idag sprang jag och Rósa på en älg när vi var ute och lullade i skogen. Ja, alltså, inte bokstavligen sprang på, det hade varit mer än mina stackars nerver klarat av, utan den stod ungefär 50 meter framför oss och åt på vad nu en älg kan tänkas äta, ...

Ovido - Quiz & Flashcards