Direktlänk till inlägg 19 april 2013

Paddockinvigning

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45

Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett stall med  en så snäll ägare!


Efter att skorna var på plats tog jag och Rósa en premiärtur i stallets nyanlagda paddock. Det känns omåttligt lyxigt att ha en paddock alldeles inpå knuten! Det är bara staketet som saknas nu, men Rósa hölls snällt där hon skulle ändå.


Vilken fantastisk häst jag har, förresten. Idag var jag verkligen jättenöjd med henne, hon var så pigg och positiv och jobbade riktigt bra. Tölten fick vi inte riktigt till, men jag kände att den fanns där och att hon tänkte rätt och det var tillräckligt idag. Vi ägnade oss mest åt voltarbete och travövergångar och Rósa var väldigt duktig och medgörlig.

Efteråt ägnade jag en god stund åt att mocka och fixa i ligghallen. Skottade ihop gödselstacken och grävde fram golvet runt foderhäcken och mellan bädd och gödselhög, där hästarna brukr vara duktiga på att stöka till och grisa ner. Det var riktigt tungt, men jag hade "hjälp" av Rósa som både inspekterade och ville bli kliad.

 
 
Nina

Nina" title="http://blogg.se]Nina[/url]" target="_blank">blogg.se]Nina[/url]

19 april 2013 22:26

Vilken lyx med gruspaddock!!
Jag blir riktigt,riktigt avundsjuk.
Vi har en gräsridbana, det som är bra med den är att den är stor 35x50m. Det som inte är bra är att den sluttar svagt uppför och att den blir hal när det regnat.

Har du guldskor på vintern?

http://stallskogalund. blogg.se

 
Natalie

Natalie

21 april 2013 12:51

Härligt med nya skor! :-)

Det var minsann snabbt jobbat med paddocksbygget. Jag blir allt lite avundsjuk! ;-)
Roligt att det gick bra med ridningen också, träningen ger reultat.

SV: Ja, det är roligt att jag kan låna henne när jag blir ridsugen. Hon är riktigt söt, och pigg. :-p

http://mossmoss.blogg.se

 
Frida

Frida

22 april 2013 13:16

Vad roligt med en paddock! Jag vill också ha en vid stallet, nu får vi ju ta oss över den stora vägen.

http://guffiframidfelli.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Av islandstokan - 15 april 2013 18:56

Idag sprang jag och Rósa på en älg när vi var ute och lullade i skogen. Ja, alltså, inte bokstavligen sprang på, det hade varit mer än mina stackars nerver klarat av, utan den stod ungefär 50 meter framför oss och åt på vad nu en älg kan tänkas äta, ...

Ovido - Quiz & Flashcards