Direktlänk till inlägg 10 februari 2011

Dålig dag

Av islandstokan - 10 februari 2011 17:06

Kom hem från akuten vid 2 i natt efter att ha varit där sedan nio. Under de timmarna jag var där tog de bara några standardprover (som så klart inte visade något) och gav mig lite smärtstillande. Sedan tyckte läkaren att jag verkade må tillräckligt bra för att skickas hem igen.


Nu har magen lugnat sig lite, men någon ridtur blev det ju inte. Usch vad jag hatar att få så här ont, jag saknar Rósa så väldigt mycket och det faktum att jag fortfarande inte fått någon diagnos gör att kan känner mig ganska uppgiven.


Det verkar som jag kommer få vänta väldigt länge på remissen till kirurgavdelningen (som jag blev lovad förra månaden), vilket också känns väldigt olustigt för just nu känns det inte som att jag blir tagen på allvar. Bara för att jag inte har något som dödat mig än betyder det inte att jag har lust att fortsätta stå ut med eländet tills de orkar få tummen ur röven och faktiskt göra en ordentligt undersökning.


Håller tummarna för att i morgon ska kännas bättre i alla fall så jag kan åka ut och gosa med sötaste lilla hästen. Jag blir tokig av att gå hemma och dra så här!


Jag funderar på om jag inte ska ta och tröstshoppa lite nu när jag ändå sitter hemma och inte har något bättre för mig. Rósa skulle ju kunna "behöva" ett till träns...


Till exempel det här från Hööks:

Hade varit läckert med ett blingat träns att använda på träningar och sådant i framtiden! Lite vardagslyx som inte kostar alldeles för mycket.

 
 
Linda

Linda

10 februari 2011 20:55

Men stackare! Hua! Inte roligt alls.
Jag tror du får överdriva lite för läkarna om dom ska försöka göra något och öka farten lite. Jag överdriver jämt hos läkaren annars vet jag att man inte får så mkt hjälp.

Krya på dig tjejen!

http://www.elmo.cybersite.nu

islandstokan

10 februari 2011 22:05

Ja du har nog rätt, men just nu verkar jag inte kunna göra mer än att vänta på remissen... Tack vännen!

 
Linda

Linda

11 februari 2011 08:39

Ja ibland blir man riktig less på sjukvården. Men du, drick proviva :)! Det gjorde jag när min mage strula och jag tyckte faktiskt det hjälpte. Lite gott också ;)

http://www.elmo.cybersite.nu

islandstokan

11 februari 2011 13:29

Ja, det är det :) Tyvärr hjälper det nog inte mig iom att det verkar vara en inflammation i tjocktarmen, men det vet jag inte säkert innan jag fått den undersökt :/ Har tidigare provat aloe vera men det hade inte heller någon effekt. Idag mår jag dock helt okej så snart ska jag ut till stallet :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Ovido - Quiz & Flashcards