Direktlänk till inlägg 15 april 2013

Ett möte i skogen

Av islandstokan - 15 april 2013 18:56

Idag sprang jag och Rósa på en älg när vi var ute och lullade i skogen. Ja, alltså, inte bokstavligen sprang på, det hade varit mer än mina stackars nerver klarat av, utan den stod ungefär 50 meter framför oss och åt på vad nu en älg kan tänkas äta, när vi fick syn på varandra. Rósa och jag fick simultant hjärtsnörp, men räddast blev nog den stackars älgen som abrupt lämnade lunchen och flydde från platsen.


Rósa krävde en del övertalning för att fortsätta efter det. Hon kröp i bananform ett antal hundra meter, samtidigt som hon kastade misstänksamma blickar åt det håll dit älgen hade försvunnit. Sedan blev hon som vanligt igen och hemvägen gick riktigt bra. Då och då får hon till några rena töltsteg, så det tar sig allt!

 
 
Sophia

Sophia

15 april 2013 23:10

Leikna stack med mig i full galopp, det fanns ingen broms (hade ett rakt tränsbett på henne).
Det var på en hemmgjord ovalbana och jag väntade bara på att vi skulle gå omkull samtidigt som jag hade fastnat med stigbygeln.
Tillslut efter ett antal varv i full galopp så fick jag loss stigbygeln och styrde kosan rikt i ett hörn med massa träd för att få ett stopp på det hela och hon stannade rätt snabbt och det var nätt och jämt jag höll mig kvar.

Inte kul om det händer ute på vägarna, den gången var det iaf på inhängnat område.

http://isisleikna.bloggplatsen.se

 
Elina

Elina

16 april 2013 11:01

Haha, hoppsan! Tur att Rósa inte är som Filipus då, han vill gärna följa efter älgar och rådjur och kan ibland gnägga efter dem.. ;)

Härligt att det börjar ta sig med tölten! :)

SV: Väldigt stor personlighet har hon. Vi tyckte att Dollan var speciell, B är ännu mer speciell - hon är så himla häftig!

Han passar väldigt bra i grönt, och det täcket sitter så himla bra på honom. Vi har haft svårt att hitta passande täcken till honom med tanke på att han är så grov men det här passar perfekt! :)

Jag har gjort om designen nu, gillade inte riktigt den gamla designen så nu finns det en "kom ihåg mig"-knapp! ;)

http://elinafs.blogg.se

 
zuzanna

zuzanna

16 april 2013 15:39

Superfin blogg ! Kram :)

http://nattstad.se/isponnyn

islandstokan

16 april 2013 19:19

Tack (ctrl+v) ;)

 
Elina

Elina

16 april 2013 20:25

SV: Tack! Hon är så galet läcker!

Det är jättesvårt att hitta täcken som passar! Men det finns ett märke som heter Domani - det är typ det enda som passar Filipus. Han har problemet att det blir för litet i bogen och tar man då en storlek större så blir det som en lång klänning på honom, det är nackdelen med att ha en bred och kort liten valack. ;) Men Domani och vissa av Hööks täcken funkar, men det är drygt att köpa hem olika täcken, testa och sen får man åka och lämna tillbaka dem..

http://elinafs.blogg.se

 
Frida

Frida

16 april 2013 21:21

Var glad att du har en häst som inte får panik när han ser en helg och blir okontaktbar :) Jag brukar försöka hoppa av så fort som möjligt när det händer.

Svar: Haha, ja :) Eller så ville han berätta för mamma hur duktig han var kanske.

http://guffiframidfelli.blogg.se

 
Natalie

Natalie

16 april 2013 22:05

Kan tänka mig att hjärtat slog lite snabbare! Man kan aldrig veta hur varken häst eller älg reagerar. Tur att det gick bra! :-)

http://mossmoss.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Ovido - Quiz & Flashcards