Direktlänk till inlägg 12 februari 2011

Jobb på banan

Av islandstokan - 12 februari 2011 18:14

Släpade med sambon ut till stallet idag för att han skulle fota mig och Rósa. Inte för att jag tänker kritisera hans fotografiska sinne på något vis, men bilderna är av blandad kvalitet   


 

Men mest skäms jag så fruktansvärt över hur dålig min sists har blivit. Hjälp alltså! Jag behöver verkligen en bättre sadel med mer stöd så jag inte hamnar i en sådan vansinnig stolsits. Ett par lektioner för en bra tränare vore inte heller helt fel...


Det blev en liten videosnutt också, men den är inspelad i slutet av passet och hon började bli trött, därav hopkoket av gångarter   


Här är schabraket jag köpte igår förresten:

Jag har redan ett likadant, fast i vinrött, men man kan ju aldrig få för många schabrak   

 
 
Linda

Linda

13 februari 2011 00:45

Åååh vad kul med bilder och film! Det får du verkligen göra oftare.
Hon ser jättetrevlig ut att rida och du är mjuk i din hand dock lite rörlig i händerna :)

Din sits och sadel har du ju redan påpekat.

försök även få ner dina händer vid ridning, sådär red jag ett bra tag men nu har jag börjat fatta att de ska ner ^^

Sedan när du styr/svänger henne använd mer av din ytterskänkel och yttertygel, det blev en del av innertygeln vilket får henne att lätt falla på bogarna. Innertygeln skall vara ledande, lyssnar hon inte använder man den mer såklart men tappa aldrig din yttertygel.

Oj blev lite kritik, kanske du inte ens ville ha? Men som sagt det var ju inte en lång film, kan ju vara slumpmässigt. För övrig gillar jag din ursöta lilla flicka! Härligt att hon verkar ha lätt till gångarternam jämfört med min tös ^^

Här har du en till som måste börja träna för instruktör lite mer, man har tappat en del ^^ Så blir man så blind i det man gör.

http://www.elmo.cybersite.nu

islandstokan

13 februari 2011 11:23

Haha, ja det är mycket som är fel med min ridning just nu ;') Tur att tösen är så förlåtande! I höst hoppas jag vi kommer igång med ridning för instruktör, då borde jag ju ha en ordentlig sadel som hjälper min sits mer än, som i nuläget, stjälper. Men det var nyttigt att se sig själv på film faktiskt, innan var jag inte medveten om hur illa det var :o

 
Linda

Linda

13 februari 2011 13:14

Men det finns värre! Hua.. det var ju mer småsaker. Jag har en HEL DEL att träna på själv!
Ja en bra sadel gör så mkt! Gud jag hoppas jag verkligen hittar en nu till helgen :)

http://www.elmo.cybersite.nu

islandstokan

13 februari 2011 18:50

Idag har jag faktiskt suttit och rättat mig själv hela ridturen, så nu ska jag bara ha allt i åtanke så det blir bättring!

Ska du och kika på sadel då? Håller tummarna för att du hittar en bra :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Ovido - Quiz & Flashcards