Direktlänk till inlägg 13 februari 2011

Dags för pälsfällning

Av islandstokan - 13 februari 2011 18:52

Idag blev det en lång tur med några andra från stallet, vilket Rósa tyckte var jättekul. Hon vill så gärna gå först, men när hon väl tar täten inser hon att plogpinnar, gruslådor och snöklumpar är ganska skrämmande   


Hon skötte sig i alla fall jättebra och verkade inte så farligt trött när vi kom tillbaka, men hon ska i alla fall få vila ett par dagar nu. Vi hade en väldig tur med vädret också, för solen sken och även om det var väldigt kallt var det i alla fall inte halt på vägarna.


Själv satt jag och hade gårdagens film i åtanke hela turen. Det blev ett fasligt massa rättande av sitsen, men nu när jag sett felen själv så tror jag att jag kommer kunna rätta till det värsta på egen hand, i nuläget vågar man ju inte ta kontakt med någon tränare så illa som det är   


Nu har Rósa äntligen börjat fälla lite smått, åh vad skönt det ska bli sedan när det bestyret är ur värden (även om det nog kommer ta ett tag med all den monsterpälsen)!

 
 
Linda

Linda

13 februari 2011 19:55

Åh vad härligt att vara ett gäng sådär :)
Hihi vad sött att Rosa vill vara först, Fifa har inte bråttom som alla mina andra hästar har.. hon blir inte ens nervig eller het om någon rider ifrån oss. Inte hitills iaf :)

Äsch så farlig var inte din ridning, klart du skall träna för en instruktör!

http://www.elmo.cybersite.nu

islandstokan

13 februari 2011 19:59

Haha, ja, men hon blir ju lite harig sen :p Men nervig är hon inte i alla fall :)

Nja, jag har ju lovat mig själv att vi ska komma igång med träningen i höst sen, fram tills dess får jag väl öva i smyg så jag ser någorlunda representabel ut när den dagen väl kommer ;D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Ovido - Quiz & Flashcards