Direktlänk till inlägg 30 april 2011

Helkasst blev bra

Av islandstokan - 30 april 2011 20:23

Red en sväng på ridbanan idag, det gick katastrofalt dålig. Rósa gick emot handen precis hela tiden och var till och med ganska tjurig. Själv hade jag självförtroende i botten så vi red ut en sväng i stället och inte heller där lyssnade hon. Gick verkligen apdåligt tills vi var på hemvägen och jag skulle försöka mig på en sista tölt.


Hon gick som en klocka!


Det gjorde verkligen hela ridturen och jag var på bra humör när vi kom tillbaka. Duktiga lilla häst! Även om vi har mycket kvar att lära oss båda två är jag helt säker på att hon är hästen för mig. Hon påminner ganska mycket om min förra häst Hnokki, men mindre tjurskallig och mer framåt ;)

 

Fina, fina Rósa!

 

Sedan tog jag ut Eyja och lär henne beta lite utanför hagen, där gräset är mycket grönare...

Hon börjar bli riktigt blank där sommarpälsen tittar fram.


Efter det hälsade jag på den nya hästen som hande anlänt bara någon timme tidigare. En söt liten rödblack herre!

   


Sist och slutligen kikade jag på lammen. De är ju så söta att ja gärna hade tagit med allesammans hem, men jag misstänker att sambon inte skulle uppskatta all fårlort i lägenheten.

 
 
Linda

Linda

30 april 2011 23:55

Mitt självförtroende har också lätt att bottna. Dock vet jag innerst inne att jag skall tro på mig själv för det kommer bara göra ridingen bättre.

Det kommer släppa snart på plan ska du se :) Hon är väl omotiverad som en normal unghäst helt enkelt. Har du testat hoppa henne något? Vissa hästar kan ju få smak och energi på det :)

Kul med tölten!! Vill ändå se film, jag dömer ingen jag tycker bara det skulle vara roligt att se er in real life o följa eran utvecking tillsammans.

http://www.elmo.cybersite.nu

 
Ingen bild

Natalie

1 maj 2011 09:29

Vilken tur att det slutade bra på ridpasset! Hon är ju verkligen fin Rósa. Och nu börjar Eyja också bli riktigt fin... :-)

islandstokan

2 maj 2011 23:19

Ja, går det bara bra i slutet så glömmer man ju bort att det gått dåligt fram tills dess ;)

Du har också en riktigt fin häst, tycker han har så jäkla häftig färg, eller nyans kanske snarare?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Ovido - Quiz & Flashcards