Direktlänk till inlägg 1 juni 2011

Duktig liten skrutt

Av islandstokan - 1 juni 2011 18:43

Eyja har verkligen varit duktig de senaste dagarna när jag pysslat med henne! Lite sparkande blir det när jag ska rengöra och smörja juvret, men i jämförelse med hur det var innan har det blivit mycket bättre! Hon försöker inte sparka mig  utan kickar mest lite irriterat med ena benet.


Eksemtäcket är fortfarande inte roligt att få på sig, hon försöker smita undan lite halvhjärtat, men när det väl är på är det lugna puckar! Jag har fortfarande ingen huva till henne, men hon verkar inte vara i akut behov av en heller, hon har i alla fall inte kliat dig i pannluggen eller så.


Har kännt lite på hennes mage idag, i hopp om att få känna någon liten spark, men kände inte av något. Hoppas fölet mår bra där inne i alla fall, jag är ju som sagt sååå nyter på att se vad det är för något!


 

 
 
Linda

Linda

1 juni 2011 20:50

Jag använder inte huvan på Fifa (Bara om det är REJÄLT med kusar) men hon har hitills bara haft den på sig en enda gång.
Hon verkar heller inte besväras av insekterna men jag dränker ju henne med myggspray också haha :P

Ska bli så otroligt spännande när fölet kommer, har du funderat på namn ;)?

http://www.elmo.cybersite.nu

 
Elina

Elina

1 juni 2011 21:33

SV: Nej, de är inte säkra på att det är IBS. Men de har tagit alla prover som går att ta och de vet inte riktigt vad det är för fel ändå, så det blev IBS som diagnos.

Katter är verkligen underbara! Har tre stycken jag med, dock kastrerade hanar så här blir det inga kattungar. ;-)

http://icelandic.bloggplatsen.se

 
Janina

Janina

1 juni 2011 22:07

Hej och tack detsamma! Riktig sötnos den där Rósa :)

http://jannefix.blogspot.com

 
Ingen bild

Natalie

2 juni 2011 08:35

Hon har verkligen blivit fin i kroppen och pälsen sen hon kom till dig, så bebisen mår säkert bra där inne! :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Ovido - Quiz & Flashcards