Direktlänk till inlägg 5 juni 2011

Långritt

Av islandstokan - 5 juni 2011 20:25

Idag var det alltså långritt på agendan. Jag fick låna söta lilla Sleipnir eftersom jag ju inte har någon ridbar häst hemma just nu (och Sleipnir behövde motioneras). Vädret var strålande och hästarna var på bra humör  

 

Red i min egen sadel eftersom den är så trevlig att rida i. Dessvärre måste jag antingen införskaffa shortchaps eller fixa en annan stigläderlösning för jag får sådana jäkla blåmärken på insidan av benen. Riktigt surt eftersom sadeln är så trevlig annars. Om den bara kunde ha dubbelkåpor...


Sedan var det dags för lite Eyja-tid. Svampade av, borstade, rengjorde, smörjde - you name it. Hon verkade tycka det var grymt skönt att bli avsvampad för hon stod som ett litet ljus med halvslutna ögon och bara njöt i fulla drag! Sedan fick hon beta lite medan hon torkade innan täcket skulle på igen. Jag hängde lite på hennes rygg (bara för skojs skull) medan hon åt, hon tittade bara fundersamt på mig och verkade inte bry sig nämnvärt. Duktig tjej!


 

 
 
Elina

Elina

5 juni 2011 21:08

Härligt med långritt!

SV: Tack! :)

Jag ska ta upp det med min läkare igen ang ultraljud. Är ganska less just nu på allt som har med läkare att göra..

Synd att hon kliar sig så mycket!

Haha! Mina katter kommer överens för det mesta, som tur är. :)

http://icelandic.bloggplatsen.se

 
Lindada

Lindada

5 juni 2011 23:13

Åh jag vill också rida! Skulle även vilja testa rida lite andra islandshästar :)

Sv: Ja tjejen som hade en sådan huva vi pratar om till sin häst hade ett hål till pannluggen.

Jag har faktiskt kikat lite efter en sådan luva baaaara för din skull.
Jag TROR denna är skuren för luggen..

Äsch det gick inte att kopiera in.. har du kopieringsskydd?

Men sök på Holmen Hinder där skall den vara

http://www.elmo.cybersite.nu

 
Ingen bild

Natalie

6 juni 2011 09:06

Oj så hon blänker fint Eyja!
Jag tror nog att du kan rida in henne när tiden är kommen, hon verkar trivas bra med dig. :-)

 
Agnetha

Agnetha

6 juni 2011 10:43

Visst är det perfekt med en sadel som man kan flytta mellan hästarna?? :-D
Underbar bild från hästryggen också... Blir så avis! ;-)

http://sillviken.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Ovido - Quiz & Flashcards