Direktlänk till inlägg 13 juni 2011

Motionsassistent

Av islandstokan - 13 juni 2011 19:46

En tjej i stallet har åkt på utlandssemester och under tiden hon är borta får jag och en annan tjej turas om att motionera hennes häst, en arab/new forest-korsning.

 

Passade på att rida barbacka idag eftersom hon är så himla snäll och trygg, och jag behöver verkligen öva upp min balans.

 

Ridturen gick jättebra! Kändes dock väldigt ovant att rida något annat än islandshäst, det var länge sedan sist! 


Stackars Sleipnir har skadat sig och vilar just nu. Har ett riktigt otäckt sår övanför ena ögat, dock vet vi inte vad som orsakat det. Men det verkar inte vara någon fara i alla fall, det är bara väldigt svullet just nu.

 

Gjorde inget speciellt med Eyja idag, men lika glad för det var hon. Fick nyss ett sms från stallägaren att ett annat sto fölat nu i natt, så nu är det bara Eyja kvar... Ni kan tro att jag är otålig!


I morgon ska sambon följa med och rida! Ska bli spännande  

 
 
Agnethatha

Agnethatha

13 juni 2011 20:24

Vilken söt pålle! :)

SV: Ja, att jag hade ångrat mig. ;) Bamse är min favorithäst alla kategorier.
Ja, är det 1,5 månad kvar så är det ju lite tidigt om fölis kommer nu! :)

http://sillviken.blogg.se

 
Ingen bild

Natalie

14 juni 2011 06:03

Snälla, fina underbara Biasca! Nu kan du ju ta med Eyja som handhäst... ;-)

 
Linda

Linda

14 juni 2011 10:38

Vilken söting :) Tråkigt för ögat där =/
Sv: Jo jag förstår Ullis (hon som jobbade på gården där jag köpte Fifa) att hon tyckte hästen var en jävla bitch och trodde aldrig hon skulle bli såld.
För hade jag sett denna sida innan jag köpt Fifa hade jag aldrig köpt henne, då hade jag bara blivit rädd för henne.
Meeeen Fifa ville ju hem till mig så hon döljde den ganska fint ;)
Ne men när hon höll på så som hon gjorde var jag inte ett dugg rädd, däremot var jag rädd att hon skulle göra sig illa, får hon slängde sig överallt, hon lyckades till och med få igång en vattenslang :P
Sådär är hon ju inte i vanliga fall.
Ja min lilla prinsessa måste bli frisk, jag är så orolig att det skall vara något kroniskt :(
En annan sa:
- Du får väl triangelmärka henne och använda som avselssto.
ALDRIG, hua ne hon är för ung min fina dam, klart hon ska bli frisk!!!

http://www.elmo.cybersite.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Ovido - Quiz & Flashcards