Direktlänk till inlägg 15 juni 2011

Man vet att det är sommar när...

Av islandstokan - 15 juni 2011 18:09

... man hittar smultron i dikena och luktar tjära om fingrarna  


Jag borde införskaffa engångshandskar att ha på mig när jag grejar med 4 Ess-salvan och Prob-oljan, för det är ju en ganska påtaglig lukt som stannar kvar på fingrarna. Men som sagt, det hör ju sommarn till!


Idag pysslade jag riktigt mycket med Eyja. Sötnosen kom till och med och mötte mig i hagen!  Sedan stod hon och halvsov när jag borstade och smörjde in henne, så jag misstänker att hon inte hade allt för mycket emot det.


Eyja behöver verkas, som synes. Men även när hon är nyverkad har hon störst hovar av alla hästar i stallet, trots att hon är minst   

 

Men fy fasen för alla fästingar! Plockade bort tre stycken från Eyjas huvud, visserligen små, men lika vidriga för det. Jag hade ju gärna använt Ultra Shield eller Switch på henne, men jag är skeptisk till att använda så starka preparat när hon är dräktig.


Har införskaffat ytterligare ett eksemtäcke, detta från Horse Saver. Det sitter betydligt tightare än de andra täckena hon har (i synnerhet magplattan...) men verkar helt okej i kvalitén.

  Som synes på bilden ovan utsattes det genast för ett hållbarhetstest   (och klarade det!).

  

 

 
 
Frida

Frida

15 juni 2011 18:43

Det är ett sånt där jag har, fast ett grått :)

Svar: Guffi går med runt 17 andra killar, några äldre och några yngre, han är väl medelålders :p Men det är många som är värre på att ta sönder sina täcken än vad han är, beror nog på hur mycket man smörjer så det inte kliar för dom. Han har mest riktat in sig på det han har på huvudet.

http://guffiframidfelli.blogg.se

 
Linda

Linda

15 juni 2011 18:52

Vi får hoppas att täcket håller:) Vad härligt att det verkar gå framåt med Eyja. Du har gjort ett bra jobb! Hon ser ju helt avslappnad ut :)!!

Sv: Nja han var nog mest bara busig, han har nog en del överskottsenergi, för han älskar att komma hem igen till vinterhagen ^^

http://www.elmo.cybersite.nu

 
Alexandra

Alexandra

16 juni 2011 11:01

Tjära gör verkligen sommaren till! Dock är det tur att alla tycker att Rák luktar gott när hon luktar tjära :P

Sv: Mammor kan verkligen vara hopplösa ibland. De är ju inte alltid de lyssnar men jag ska verkligen försöka säga ifrån ordentligt!

http://barefootangel.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Ovido - Quiz & Flashcards