Direktlänk till inlägg 8 juli 2011

Grubbel

Av islandstokan - 8 juli 2011 17:13

Sitter uppkrupen i soffan och tycker synd om mig själv. Har inte olidigt ont, men känner mig snuvig och eländig. Saknar hästarna något fruktansvärt. Hoppas jag kan åka ut till stallet i helgen, måste i alla fall byta täcke på Eyja och greja lite.


Mina små skruttor! Vad skulle jag göra utan dem?


När man bara sitter hemma får man mycket tid över till att fundera, på gott och ont. Jag har ju tänkt behålla Rósa och fortsätta utvecklas med henne, gå kurser och kanske ställa upp i någon liten tävling. Men blir det föl nästa år kommer ju vår träning läggas på is ett tag från och med vårvintern. Eyja vill jag gärna försöka rida in när hennes föl är avvant så då borde det klaffa ganska bra med Rósas avställning. Men fölet då? Vad ska jag göra med det? Ekonomin är redan ansträngd som det är med två hästar, så antagligen försöker jag sälja fölet men det är väl lättare sagt än gjort tror jag...


Och sedan blir det ju ytterligare ett föl nästa år! Hur kommer ekonomin se ut då? Det är verkligen inte lätt att sia om.


Egentligen grubblar jag alldeles för mycket, men det blir lätt så när man har ont om pengar och för många hästar, men jag vill ju inte sälja. Så länge hästarna får det dom behöver är det väl inte så noga sen hur det blir med en själv, men pengar till hyra och några brödsmulor behöver man ju.


Nej nu får jag allt ta och rycka upp mig. Ibland behöver man bara gnälla av sig lite i bloggen.

 
 
Ingen bild

Natalie

8 juli 2011 18:03

Jag förstår hur du känner... Man vill ha så mycket av allt, men det går ju inte. Det är därför jag har två valacker! ;-)
Jag tycker du ska behålla Eyja och Rósa.

 
Alexandra

Alexandra

8 juli 2011 18:12

Jag känner igen det där.. Jag hade precis samma tankar. helt plötsligt slog det mig, "vad ska jag göra med ett föl? hur tar man han dom det? det kostar ju massa" Nu slapp jag ju det på gott och ont..
Det kan nog ändå vara bra att grubbla redan nu då tiden går fort..

Sv: Sadlar är verkligen inte lätt! Fick med mig 4 hem som jag ska prova så får jag se sen.. Vad har du för sadel till din tjej?

http://barefootangel.blogg.se

 
Elina

Elina

8 juli 2011 18:30

Hoppas du mår bättre snart!

Det är verkligen en jobbig sits, det där med lite pengar och för många hästar. Och i dagsläget går det knappt att sälja häst också.. Hoppas verkligen allt löser sig för dig!

SV: Skägget är fint och användbart ;) Tappar han grimman på vintern i hagen leder man in honom i skägget bara ;-)

http://icelandic.bloggplatsen.se

 
Alexandra

Alexandra

8 juli 2011 22:02

Sv: Det blev en globus click, jacson arthur de lux, tekna och edinburg. :)

http://barefootangel.blogg.se

 
natalie

natalie

9 juli 2011 09:51

pengar är TYVÄRR något man kan grubbla ihjäl sig på ....

http://n-rongvall.bloggplatsen.se

 
Linda

Linda

9 juli 2011 15:22

Haha ja du Bianca jag fattar inte hur du har råd med så många hästar:D Man kan tro du är rik ;)

Förstår hur du känner, jag kan inte heller sälja. Jag har egentligen varken råd eller tid med travaren men han är mitt hjärta, det går inte.

Råd har jag väl så länge jag är i lag med sambon ;) Vi har ju eget hö och hästarna på gården så.. men jag vill inte känna så heller, jag vill kunna klara mig själv.

Men tiden och lusten för två är jobbigast, jag har egentligen inget intresse för storhästar alls men han är min bästa vän så hur sjutton gör man???

För jag vill inte tro att han kan få det så mycket bättre nånannanstans, han är lite speciell och har svårt att lika på folk.
Han är så otroligt hemmakär och har sina vanor här, att ta ifrån honom det skulle vara hemskt!

http://www.elmo.cybersite.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Ovido - Quiz & Flashcards