Direktlänk till inlägg 14 juli 2011

Upp i sadeln igen

Av islandstokan - 14 juli 2011 15:41

Idag red jag Rósa för första gången sedan operationen och hon gick jättebra! Var riktigt glad när vi kom tillbaka från turen.


Vi fortsätter att träna på tölten. Den finns ju där och visar sig nu och då, men det är fortfarande mest grisepass så vi har en bra bit kvar. Misstänker att felet ligger hos mig och inte hos henne...


Sedan var jag så klart ner och hälsade på stona med föl för att se hur Liten mådde idag. Han är lite försynt, men ändå nyfiken. Eyja verkar inte bry sig om att jag håller på med honom, men när jag ska göra något med henne vill hon inte alls vara med utan springer iväg. Nåja, det går väl över, hon är ju en lite känslig dam.


Han har rätt häftig ögonfärg också, fast det kanske inte syns så bra. Grå-blå är de, hur som helst.

  Söt som socker!


Har börjat kika så smått på namn till honom, det finns ju så många fina men det gäller att hitta ett som verkligen passar och som inte är allt för svårt att uttala. 

 
 
Alexandra

Alexandra

14 juli 2011 16:44

Riktigt fin kille! Man kan skymta att hans ögon är blå på bilden :)

http://barefootangel.blogg.se

 
Mikaela

Mikaela

14 juli 2011 17:03

Fanns det några rekommendationer för hur länge du skulle vänta med att rida? Eller var det bara att känna efter hur det kändes?

http://svippostina.blogg.se

 
Alexandra

Alexandra

14 juli 2011 19:00

Sv: Tack! Den där magkänslan är svår att tyda ibland tycker jag.. Jag får nog känna efter lite och se :)

http://barefootangel.blogg.se

 
Elina

Elina

14 juli 2011 20:21

Han är så fin! :-) Och du, tölten kommer! F grisepassade länge tills poletten ramlade ner och han kom på hur man töltade! Bara att träna på! :-)

SV: Hehe precis!

Ja, hon har ju haft problem med ryggen förut. Men jag har för mig att förra fodervärden tävlade i hoppning med henne, och då borde hon ha galopperat.. :s Skumt är det iaf.

Jag tänkte att hon skulle få dejta finfina hingstar bl a Prins från Knutshyttan, Kraftur frá Bringu och kanske någon snygg blup-hingst.

http://icelandic.bloggplatsen.se

 
Linda

Linda

14 juli 2011 21:12

Åh vilken go skit! Jag längtar tills Fifa får sin bebis- om si så där två tre år. Fast det kommer bli svårt att välja hingst!

Sv: Jo visst har man inte tillgång till instruktör är det såklart svårt att utbilda sig själv och sin häst samt att komma vidare, dock tycker jag väl ändå att de flesta bör känna till en del rörelseövningar :) Volt är alltid bra träning, jag rider mycket på volt men lägger alltid in andra övningar i passet.

http://www.elmo.cybersite.nu

 
svea-karin

svea-karin

15 juli 2011 08:10

hur mycket ska ni sälja kattungarna för då?
har ni någon hona kvar? :)

http://karinmattson.blogg.se

 
Ingen bild

Natalie

15 juli 2011 10:08

Roligt att du har kommit upp i sadeln igen! :-)

Ska du döpa honom till något isländskt?

SV: Jag har faktiskt ingen aning, för jag har aldrig provat schabraket... Har bara ridit barbacka och i westernsadeln än så länge. Men det är ju fin i varje fall. ;-)

 
Frida

Frida

15 juli 2011 17:52

Vem är han efter? Vi brukar få tänka ut namn som börjar på samma bokstav som pappan, det brukar bli lite lättare då. Jag skulle vilja döpa en häst till Daladis, men det kan ju inte din kille heta :)

Svar: Det var ju lite knepigare, Guffi vill ju iaf gå till hagen. Jag provade att gå lite längre bak och det gick bitvis bra, men ibland blev han frustrerad och ställde sig på tvären bara.

Du hade tur :) När Oskadis föddes hade hon otroligt långa ben, jag har aldrig sett ett föl med så långa ben och liten kropp förut.

Någon lysande färg blir det iaf, men nu har han haft den på sig två dagar i rad när jag kommit till hagen så han kanske har blivit kompis med den nu :)

http://guffiframidfelli.blogg.se

 
Alexandra

Alexandra

15 juli 2011 18:39

Teknan låg nog absolut bäst på henne men clicen var inte långt efter och jag satt suveränt bra i den! :)

http://barefootangel.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Ovido - Quiz & Flashcards