Direktlänk till inlägg 9 augusti 2011

Långritt

Av islandstokan - 9 augusti 2011 18:02

Igår hade jag inte tid att blogga, var inte hemma på hela dagen eftersom jag och sambon var i Göteborg och firade hans bror som fyllde år.


Men idag är jag som synes tillbaka! Är precis hemkommen från en långritt på 3½ timme med några andra från stallet. Vi hade tur som slapp regnet och stämningen var på topp! Kommer dock ha en jäkla träningsvärk i morgon, misstänker jag.


Rósa höll på att förstöra hela fikapausen för oss, hon tyckte nämligen att hon också skulle ha kakor. Helt plötsligt tar hästen ett helt Ballerina-paket i munnen och biter till. Det blev nästan bara kaksmulor kvar... Knäppskalle till häst, alltså  Hon var väldigt nyter på flädersaften och kanelgifflarna med, men där fick det vara stopp.




       


Hälsade på Eyja och Ganti innan jag åkte hem, de får gå ganska ostört just nu efterom hagen ligger så långt bort. Ganti har blivit galet närgången, vilket är rätt underligt eftersom jag faktiskt inte hanterat honom speciellt mycket alls. Hur som helst, han växer så det knakar!


     

 
 
Elina

Elina

9 augusti 2011 20:46

Haha, det lät som en trevlig ridtur! Klart Rósa skulle ha kakor!

SV: Hehe, det kanske bor en liten djävul i henne? :) Det gör skitont att bli trampad, har klarat mig bra hittills eftersom jag har stålhätteskor men nu har Dollan lyckats komma på hur hon ska göra för att jävlas med mig..

Fossingen är mycket bättre, lite blå bara. :)

http://icelandic.bloggplatsen.se

 
Alexandra

Alexandra

9 augusti 2011 20:51

Det var då en bushäst du har! :O Hade Rák gjort så hade hon hoppat riktigt hög av prasslet och kraset :P

Sv: Tack för din kommentar ang filmen!
Hm, jag har inte tänkt på stolsitsen, men det är en gammal wintec som jag red i och stoppningen är rätt nedstutten så man hamnar så.

Nej, bakkärran har hon lite svårt med men det går bättre och bättre!Hon är väldigt stel också, detta beror på alla turer hon gått.
Jag kommer ta upp det i ett annat inlägg samt svara på kommentarerna då :)

Man tackar, alltid roligt att få höra att man passar bra ihop med sin häst :)

Det vore roligt att se dig och Rósa på film/bilder :)

http://barefootangel.blogg.se

 
Alexandra

Alexandra

9 augusti 2011 20:58

Sv. Det fanns ju fler kommentarer att svara på :P
Jag hoppas också att jag ska lyckas hålla igång min träning! Kan nog bli sämre när hösten kommer, då vill man bara mysa ner sig i soffan!

Hur stärker man musklerna runt fotleden? det kanske vore bra att göra, det låter ju inte jättejobbigt ;)

http://barefootangel.blogg.se

 
Linda

Linda

9 augusti 2011 21:32

Hahah ja herregud din donna verkar ganska lik min.
Så fort vi stannar och fikar under ridturen ska Fifa ha fikat, både chokladen och bullen ^^ ENVIS!

Härligt med långtur :D! O fölis är så söt så jag tror jag dör..

http://www.mittangsull.blogg.se

 
Agnes

Agnes

9 augusti 2011 22:14

Låter jätte mysigt! :)

http://www.agnessvedberg.blogspot.com

 
Ingen bild

Natalie

10 augusti 2011 05:56

Hihi, man får se upp när man har godsaker vid hästarna. :-o

Så söta de är båda fölen! :-p

 
natalie

natalie

10 augusti 2011 09:08

" men alltså matte, nu tycker jag du är väldigt dum som inte låter mig fika också " ;D

http://n-rongvall.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Ovido - Quiz & Flashcards