Direktlänk till inlägg 10 augusti 2011

Ny omröstning

Av islandstokan - 10 augusti 2011 22:30

Nu vill jag veta hur mycket ni matchar utrustning färgmässigt. Själv föröker jag att matcha i mesta möjliga mån, helt enkelt för att jag tycker det är kul, men samtidigt bryr jag mig inte om det skulle råka vara helt omaka någon gång. Det är främst spännen och metaller som inte brukar matcha (till exempel ett träns med mässinsspännen och ett bett i rostfritt stål).


Rósa har vinrött, marinblått och grått och alltid svart läder, metadel med silverfärgade spännen.


Eyja har inte så mycket prylar än, men jag har tänkt att det ska bli mest orange, olivgrönt och brunt, även lädret ska vara brunt med mässingsspännen.


Hur gör ni?

 
 
ullis

ullis

10 augusti 2011 23:31

Jo en hästgård vore inte helt fel. önskar man sig tillräckligt många ggr och vill man tillräckligt mycket så kommer det säkert att bli så en dag =).

tack för tipset om bootsen! känns kul att vi tänkte lika om vikten. De gäller ju att hitta en bra vikt som vi kan ha ett tag och är ganska lagom, för om vi köper et par Gboots så kostar dem ju ändå 1000 kr, i och med priset känns det som att man vill köpa rätt vikt med en gång. eller en vikt som håller ett tag =).

Kul att du gillade inlägget om flugluvorna, känns som att våra bloggar följer lite samma spår! Först flugluvorna sen bootsen, och idag har jag också vart ute på en riktigt höjdar ridtur! kul att vi har så mycket gemensamt, kul att diskutera olika aliternativ om de så gäller luvor eller boots =)

http://austri.bloggplatsen.se

 
Alexandra

Alexandra

11 augusti 2011 08:36

Jag försöker mer att matcha spännerna med bettet på tränset, då jag tycker det är snyggast så :)
Min färger till Rák är, brunt och turkost samt rött och marinblått.

http://barefootangel.blogg.se

 
Frida

Frida

11 augusti 2011 10:44

Jag valde ibland, jag bryr mig egentligen inte om att matcha men eftersom alla saker är i lila eller svart blir det oftast så ändå :p Vill gärna ha silverspännen på träns osv, men har inte riktigt lyckats helt tror jag.

http://guffiframidfelli.blogg.se

 
natalie

natalie

11 augusti 2011 12:40

jag tycker också det är kul och matcha, tycker det ser mycket trevligare ut =) har jag ett rött schabrak måste jag ha lindor i samma färg exempelvis =)

http://n-rongvall.bloggplatsen.se

 
Frida

Frida

11 augusti 2011 16:12

Jag svarade ibland för jag bryr mig egentligen inte, men alla råkar ändå blir lila eller svart ändå :p

Svar: Blåbärs gick, men var inte en favorit.

Kaffebröd verkar vara populärt bland flera, du får prova lite andra saker :)

http://guffiframidfelli.blogg.se

 
Mikaela

Mikaela

11 augusti 2011 16:50

Jag kör "färglöst". Tänker lite färgmässigt när jag köper täcken. Till Oddi vill jag helst ha grönt men han har ärft allt av hästen jag hade förut och han hade blått för att gårdsnamnet var Blåland.

http://svippostina.blogg.se

 
Alexandra

Alexandra

11 augusti 2011 19:05

Sv: NU blir det mycket att svara på, du har varit flitig! :D

Svampsås är gott ja! Vi gjorde omelett med svampstuvning, gott!
Det var faktiskt väldigt roligt att jogga, roligare än man kan tro.

Linfröoljan verkar ha gjort ett bra jobb ja, hon har inga flagor i manen alls och är aldrig torr :)

Hästarna får en verkligen att må bra, det är så härligt att rida ut och bara filosofera.

De där KitchenAid är verkligen supersnygga, dock vet inte jag heller vart pengarna ska komma ifrån :P Kanske får köpa en sådan istället för en sadel ;)

http://barefootangel.blogg.se

 
Linda

Linda

11 augusti 2011 20:15

Sv: Ja dom stigbyglarna ser rätt så säkra ut, fast jag kommer känna mig löjlig som rider runt i korgar haha.

Ja vi får hoppas att lill snuttan lugnar ner sig lite, haha o jag som suttit här och önskat att hon kunde vara lite mer lik Rosa, jag kanske skulle vara mer försiktig med vad jag önskar^^

Jag tycker även du ska köra på Brunt på Rosa, sedan tror jag hon passar himla fint i Lila, inte kanske babylila utan lite mer mörkare..supersnyggt:D

http://www.mittangsull.blogg.se

 
ullis

ullis

12 augusti 2011 17:18

jag kör på islandsfärgerna jag, blått rött och vitt. dels för att det är mina egna favorit färger plus att jag tycker att svarta hästar passar bra i dessa klara färger. fast måste säga att austri passar bra o rosa också då jag har en rosa repgrimma =)
läder har jag svart och där martchar kanske inte bett och metallen på träset alltid passar men det är sak samma huvudsaken att träns och bett passar på hästen, men om jag gick på någon seriös tävling då skulle jag ha nog se till att all metall matchade =)

http://austri.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Ovido - Quiz & Flashcards