Direktlänk till inlägg 11 augusti 2011

Slö skogstur och en massa kliande

Av islandstokan - 11 augusti 2011 20:15

Rósa var fruktansvärt seg idag, det var knappt så hon gick framåt alls! Vi klättrade i skogen och det brukar hon tycka är väldigt roligt, men inte idag.


Jag vet inte riktigt om jag borde låta henne vila några dagar eller inte, vad tror ni?


Har förresten köpt en kapson (av Malin, tack så mycket!) som Rósa fick modella:

   

Är dock första gången jag äger en så jag är lite osäker på var på nosryggen den ska sitta. Är det bra så där?


Sedan var jag nere hos stona med föl och bytte täcke på Eyja, satte på henne en flughuva och kliade lite på Ganti. Vad den killen älskar att bli kliad alltså! Se själva:


Sötaste lilla bufröet!  


Att få på flughuvan på Eyja var faktikt inga problem alls! Täcket var lite läskigt just idag, men det gick det med, med lite övertalning från mattes sida.

 

 
 
Alexandra

Alexandra

11 augusti 2011 21:44

Du kanske ska känna av henne imorgon igen och se, ge henne annars ledigt över helgen :)
Det gjorde susen på Rák!

Så söt Ganti är! Tänk om han senare kommer på att man måste klia honom innan man kan rida ;)

Sv. Din fotled är lite som min rygg då.. Jag blir väldigt trött i skulderbladen när jag rider då jag har rätt lång överkropp och inte riktigt orkar hålla upp den pga för lite muskler.
Dock ska jag verkligen försöka hålla i detta med träningen nu.
Jag tycker allt du ska försöka du med att ta tag i den! Jag hejjar på :)
Det är ju inte så bra om du problem med knäna också..

http://barefootangel.blogg.se

 
Agnes

Agnes

11 augusti 2011 22:36

Är Eyja exemhäst?

http://www.agnessvedberg.blogspot.com

 
Anna

Anna

11 augusti 2011 23:13

Vilken annorlunda kapson!!! Verkar riktigt bra:)

Svar:Jag håller också tummarna för att salvan hjälper!!

Det är helt underbart men en okomplicerade uteritt med en lugn häst:D Som bomull för hjärtat;) Hi hi!!

Håller med om att de flesta som köper Sensation Ride sadlar måste vara jättenöjd med dem!!! Förstår att du gärna vill köpa en till sadel till din andra häst:D

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
Trolltyg

Trolltyg

12 augusti 2011 00:15

Men åhhh... vilken lite sötsak :) Finns det något ljuvligare än små bebisföl..

Ibland har ju våra vänner dåliga dagar, hon kanske inte var riktigt i form just idag.. Avvakta och se om det fortsätter, annars kanske någon skulle behöva gå igenom henne..
Jag vet inte riktigt hur "stabila" dina hästar är, men när Emma skulle sättas igång efter vila så hade jag med henne som handhäst. Hon älskade det och så får dom ju ha sällskap :) (en liten morot)
Hoppas det löser sig, inge roligt när det blir svackor...

http://trolltygensgalenskap.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Natalie

12 augusti 2011 05:58

Det kan nog vara en bra idé att låta henne vila tror jag. :-)
Han är ju så söt lilla Ganti! :-* Roligt att det går så bra med Eyja också.

SV: Tack, vi lär oss av varandra. Han har faktiskt lärt mig väldigt mycket den hästen. :-)

 
natalie

natalie

12 augusti 2011 07:53

alla är vi lite trötta ibland, =) hon kanske bara har träningsvärk =)

och åh vad söt han är , din bebis!

http://n-rongvall.bloggplatsen.se

 
ullis

ullis

12 augusti 2011 17:22

jag skulle ut och busa utan krav kanske galoppa lite på en äng det brukar få fart på de flesta eller rida ut med andra hästkompisar de gillar ju alla hästar =) eller det kanske du redan gör? om inte det fungerar så skulle jag nog låta henne vila ibland tycker jag att dem är ännu piggare efter vila =)

http://austri.bloggplatsen.se

 
ullis

ullis

16 augusti 2011 12:35

han är verkligen söt lilla Ganti!

http://austri.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Ovido - Quiz & Flashcards