Direktlänk till inlägg 20 augusti 2011

Städning och bakning

Av islandstokan - 20 augusti 2011 16:17

Idag bar det aldrig av ut till stallet eftersom jag insåg att jag inte riktigt har tid. Jag tror inte Rósa klagar om jag ska vara ärlig.


Jag får snart besök av en vän från Åland som ska vara här ett par dagar så idag har jag städat och i skrivande stund har jag en ljuvligt doftande blåbärspaj i ugnen.


Så, med andra ord kan det hända att jag kommer vara lite inaktiv på bloggen nu några dagar, men jag tar igen all läsning och alla kommentarer så snart jag hinner!


Trevlig helg, alla underbara läsare!

 
 
Anna

Anna

20 augusti 2011 16:43

Man mår bara bra av att var hemma och njuta emellanåt med vänner:)Hästen mår bara bra av att vila någon dag:D Hoppas att du får en jättebra dag idag!!

Svar:Man blir så att säga lite "lätt" stressad när man inte ser om magen rör sig och de andas:S Tur att han steg upp så snabbt;)Så jag kunde andas ut!!!

Nej, vi fick inte veta någon exakt orsak utan de "trodde" att det kunde ha varit kolik eller liknande. Vi fick dock ut försäkringspengar.

Japp!! Redan 1994 använde jag laser på en av mina hästar med mycket gott resultat. Så jag har bara bra saker att säga om laser:D

Det har hänt VÄLDIGT mycket med Tabasco i hans tidigare liv om travhäst...som har varit negativt:( Kan inte gå in på detaljer men han har MYCKET med sig i bagaget och när hans förra ägare( som jag köpte honom av) köpte honom var han mer eller mindre galen och farlig:S Hon ägde honom i 2 år och sedan har jag nu ägt honom i 4 år. Så vi har "hjälps åt" att forma honom till den häst han är idag:D Jag har haft väldigt bra hjälp och stöd av henne i alla år och vi har fortfarande jättebra kontakt med varandra via både blogg, mail och telefon:D Hon har blivit en riktigt bra vän:D

Jag har tagit det väldigt lugnt med honom och verkligen försökt att inte kräva för mycket under resans gång...utan tänkt mig för och krävt "lagom" av honom. Och idag tycker jag att han är kalasfin och trevlig att både rida och hantera:D Men det har tagit mycket tid och tålamod....dock har jag i slutändan fått en fantastisk häst som verkligen är arbetsvillig och ställer upp på mig i nästan vad som helst;D Helt enkel är han inte att rida och hantera men han har "accepterat" mig och vet "vad som gäller" så vi har det riktigt bra i dagsläget:)

Jag är otroligt glad att jag svarade på annonsen och sedan tog hem honom på prov!!

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
ullis

ullis

20 augusti 2011 19:47

så trevligt ch gott det låter med blåbärspaj!

http://austri.bloggplatsen.se

 
Alexandra

Alexandra

20 augusti 2011 23:17

Trevlig helg på dig med! :)

http://barefootangel.blogg.se

 
Elina

Elina

21 augusti 2011 11:43

Kul med besök! :) Hoppas ni får det trevligt.

SV: Det var jätteobehagligt.

Dock hade jag inte tid för att en tupplur igår, städade, lagade mat och bakade hela eftermiddagen och sen fick jag gäster.

Den såg riktigt skön ut faktiskt, jag blev själv sugen på en sån men jag tror inte den skulle passa min herre.

http://icelandic.bloggplatsen.se

 
natalie

natalie

22 augusti 2011 07:44

hoppas ni får det trevligt =)

http://n-rongvall.bloggplatsen.se

 
Linda

Linda

22 augusti 2011 14:33

Vad duktig du är som bakar, jag hatar att baka och min sambo ÄLSKAR bakat, stackarn. Då brukar faktiskt han ta fram vispen ö göra det själv ;)

Vad pluggade du till föresten o hur många år har du kvar?

http://www.mittangsull.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Ovido - Quiz & Flashcards