Direktlänk till inlägg 23 augusti 2011

Galenskaper

Av islandstokan - 23 augusti 2011 14:33

Ja, nu är jag åter tillbaka efter en stunds frånvaro. Min vän åkte hem idag så nu kommer jag ha mer tid över till bloggande igen. Först ska jag dock ut till stallet en sväng så jag tar igen kommentarer och nya blogginlägg ikväll.


Igår longerade vi Rósa, något om jag inte gör speciellt ofta. Skäcken måste tyckt att vi var dumma i huvudet som schasade runt henne på en volt, varv efter varv, men bitvis gick det riktigt bra.


Tidigare hade vi varit ute på en minst sagt äventyrlig ritt. Vi kom i full galopp på en grusväg när vi mötte en människa som var ute och gick med en hund. Jag red först på Sleipnir som satte sig på arslet  när han fick syn på hunden och min vän kom efter på Fraendi som inte stannade alls utan skenade rätt in i oss så jag nästan åkte av. Både hunden och människan såg väldigt fundersamma ut och inte undra på det...

 
 
Linda

Linda

23 augusti 2011 17:31

Härligt att du är tillbaka:D Din blogg är en av mina absoluta favoriter!

http://www.mittangsull.blogg.se

 
Alexandra

Alexandra

23 augusti 2011 20:26

Ojdå, är en hund så farlig? :P Tur att det gick bra i alla fall!
Longering är faktiskt riktigt bra, det gäller bara att vilja göra det :P

Sv: Hm, just nu vet jag inte om den färdiga byrån kommer att bli så bra. Den börjar gå mig på nerverna då inget verkar fungera..

http://barefootangel.blogg.se

 
Ingen bild

ullis

23 augusti 2011 22:23

så roligt att du är tillbaka! det lät som en spännande ritt! hundar kan verkligen spela upp hästar.

SV: hoppas att du hittar en sadel som passar rosa och som passar di i pris. Iblnad kan man ha tur att hitta en billg som ändå ligger bra =).

Longering är bra, man borde göra det oftare men samtidigt är det ju så roligt att rida. på kursen fick ju lära oss lite longeringsövningar med ryttare som jag tänkte testa.

 
Ingen bild

Natalie

24 augusti 2011 07:31

Haha, det låter som en rolig ridtur! :-)

Det kan vara klurigt det där med att springa runt på en volt. ;-)

 
natalie

natalie

24 augusti 2011 14:44

hahaha stackars människa ;D

http://n-rongvall.bloggplatsen.se

 
Mikaela

Mikaela

24 augusti 2011 14:46

Sv: Tack! Japp en äkta skogis är han:)

http://svippostina.blogg.se

 
ullis

ullis

24 augusti 2011 18:41

Å tack så mycket för den fina kommentaren! Det behövdes vörjar få lite tävlings nervositet reda nu =)

http://austri.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Ida

29 augusti 2011 11:23

Gick hon med på att fångas i hagen sen? Stackars lilla häst :D

islandstokan

29 augusti 2011 13:41

Jag lurade henne och tog Sleipnir istället så hon följde efter, sedan bytte jag till henne vid grinden :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Ovido - Quiz & Flashcards