Direktlänk till inlägg 24 augusti 2011

Mer vila

Av islandstokan - 24 augusti 2011 15:03

Fy sjutton vad trött jag var igår när jag kom hem från stallet, jag nästan däckade i soffan. Idag är jag mer utvilad men känner mig riktigt seg på grund av det tråkiga vädret.


Rósa kändes inte alls fräsch igår, så idag får hon vila. Kanske sätter jag henne på en längre vila om hon inte känns OK i morgon. Det är väldigt lätt att glömma bort att hon bara är fem år, hon är ju så klok och lugn i psyket, inte alls så där unghästyster och tokig, men i kroppen är hon ju fortfarande ung och behöver mer återhämntning.


 

Jag är så sugen på att börja jobba med Eyja snart. Ganti verkar vara en otroligt självständig liten grabb, senast när jag skulle ha ut dem från hagen var han inte alls intresserad av att följa med mamma Eyja utan stod kvar med de andra fölen. Till slut fick min kompis knuffa ut honom! Jag hoppas de kommer kunna vara åtskiljda ett litet tag sedan när jag börjar fixa med Eyja, för det blir nog lite rörigt om Ganti ska vara med, han tuggar ju på allt  

 
 
Alexandra

Alexandra

24 augusti 2011 20:29

Oj är Rósa bara 5 år?! Det hade jag ingen aning om.
En längre vila låter som en väldigt bra idé. Det gjorde verkligen susen när Rák fick vila i några dagar.

Sv: Ja, hon har fått en riktigt stor och härlig box :)
Jag vet inte riktigt när jag ska komma hem på besök. Det jobbiga är att jag slutar fyra på fredagar så jag skulle komma väldigt sent hem. Men någon fredag kanske jag inte behöver vara i skolan.

http://barefootangel.blogg.se

 
Ingen bild

Natalie

25 augusti 2011 07:25

Haha, mina unghästar är också sådär konstigt lugna! Känns inte som de är 3 och 4 år.

Det går säkert bra att låta Ganti vara utan Eyja! :-)

 
Anna

Anna

25 augusti 2011 11:01

Det låter vettigt med lite vila för Rósa:D Då hinner hon smälta det ni har jobbat med senaste tiden:)

Svar:Det blir ett helg projekt för oss;) Hi hi!! Jag hoppas att det fungerar men det lär ju visa sig om inte annat:)

Ingen fara!! Vi har alla ganska mycket att göra under hösten:)

Tabasco är endast travtränad mellan 1-3 år. Tror inte att han ens är kvalad in...då de hade stora problem att köra honom överhuvdtaget:S Jag vet på ett ungefär vad han har råkat ut för:(

Jag är så otroligt nöjd att jag hittade honom på annonsen!! Som du säger så tror jag också på något sätt att hästarna väljer oss:D När jag såg kortet i annonsen så DROGS jag till det något fruktansvärt mycket. Förstog först inte riktigt varför men efter lite mer koll på annonsen så var han så lika en av mina tidigare hästar. Och när jag sedan var och provred honom "föll jag som en fura"!!! Jag var införstådd i att det var MYCKET jobb för att få honom iordning igen men samtidigt så insåg jag att OM det gick...skulle jag få en jättetrevlig och mysig häst att rida:D Så jag tog chansen..och det har jag inte ångrat!!

Mvh Anna & Tabasco:)

http://www.anaby.bloggplatsen.se

 
natalie

natalie

26 augusti 2011 08:01

ja en längre vila brukar bara göra unghästar gott, dom brukar mogna väldigt bra på det =)

http://n-rongvall.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Ovido - Quiz & Flashcards