Direktlänk till inlägg 8 september 2011

TV-soffan hägrar

Av islandstokan - 8 september 2011 20:31

Idag har jag haft för mycket att göra för att åka ut till stallet och det verkar inte bli något i helgen heller, eftersom jag har rätt mycket skolarbete att ta igen. Sov rätt dåligt i natt och har varit trött hela dagen. Har i alla fall städat i skafferiet, något som jag tänkt göra länge men inte kommit mig för. Och så blev det en liten promenad nu på kvällskvisten, jag lyckades till och med få med mig sambon!


Igår fick jag låna Fraendi, vilket var trevligt. Han har väldigt stora och luftiga gångarter, men är lite ouppfostrad så det är bra mycket trevligare att rida honom än att hantera honom.  


Stallägaren har skaffat en ny medryttare nu som åker samma tåg som mig så vi satt och pratade lite på hemvägen och hon verkar trevlig. En annan tjej i stallet flyttar i helgen, det kommer bli rätt tomt. Hoppas hon och hennes häst kommer trivas i det nya stallet, hur som helst!


Nu ska jag krypa upp i TV-soffan och se någon film, antagligen blir det en skräckis som vanligt. I morgon inväntar jag en IKEA-leverans, så då lär i alla fall en del av dagen gå åt till att skruva ihop möbler.

 
 
ullis

ullis

9 september 2011 08:47

Tack för tipset om klippningen, det blir nog en klippning ska bara få tag i någon som kan göra dte också =).

Jag har ockås pluggat några år på komvux efter gymnasiet. Det var enskön tid då man kunde bestämma sig för vad man ville bli. jag är själv inte 100 % på att dte är just lärare jag vill jiobba som resten av livet men jag kör på, just nu känns dte rätt =)

Härligt att du kan låna häst i stallet, vi har också den möjligheten egentligen borde man rida andra hästar oftare för det är ju ganska nyttigt =)

http://austri.bloggplatsen.se

 
Frida

Frida

9 september 2011 10:57

Vad är det för roligt du beställt?

Svar: Ja, fin är hon, men billig ibland :p Hon hade kissat i min kartong med kläder förra veckan så jag har fått tvätta allt, suck.

Det är roligt, men jag blir ännu snålare när det är så billigt, inget över 100kr är värt tiden, haha :p

http://guffiframidfelli.blogg.se

 
Frida

Frida

9 september 2011 14:13

Svar: Hovslagaren sa ju inget heller så jag tror det är lugnt, men man blir ju lite orolig ändå :p

Då var du riktigt snabb tycker jag :)

Man blir lagomt irriterad på dom, speciellt sambon, sådet var tur att det var mina kläder och inte hans.

Precis! :P

http://guffiframidfelli.blogg.se

 
ullis

ullis

9 september 2011 14:19

Jo det var synd, du hade gärna fått klippa åt oss! Jag får ta tag i det efter helgen och leta rätt på någon har en tjej i stockholm som jag vet klipper! =)

Men du får gärna komma förbi ändå någon gång om du ändå ska till åland någon gång! Vi bor ju typ vid kapellskär =)

http://austri.bloggplatsen.se

 
Elina

Elina

9 september 2011 14:37

Kul med leverans från IKEA! :) Det skulle jag också vilja ha, skulle behöva lite nya hyllor.

SV: Jag har nog fått en förbannelse över mig som sagt. Det är en infektion tyvärr, så jag hoppas den går över snart! Känner mig lite handikappad just nu, kan inte använda fingret alls.

Du är ju riktigt duktig så klart du ska vara glad och mallig! Du har inte tänkt att försöka måla tavlor och sälja? Jag hade varit en spekulant isåfall om jag hade haft råd! :)

Vi har provat smörja med en hudvårdsolja för eksemhästar, den hjälper inte längre. Så då testade vi skillingaryd-salvan, den hjälpte inte heller. Så nu letar vi salvor som kan lindra klådan ännu mer. Dessutom börjar hon sätta vinterpäls också så hon är lite håröm. :/

http://icelandic.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Ovido - Quiz & Flashcards