Direktlänk till inlägg 4 oktober 2011

Chippat och klart... nästan

Av islandstokan - 4 oktober 2011 10:44

Igår var ID-kontrollanten ute i stallet och chip-märkte fölen och allt det där som ska göras för att kunna registrera dem. Allt gick jättebra, Ganti skötte sig fint (bäst av dem alla faktiskt). MEN när ID-kontrollanten skulle visa mig hur jag skulle göra för att få fram betäckningsrapporten via World Fengur visade det sig att det inte fanns någon! Suck... Nu måste jag försöka få fram en sådan på något vänster annars lär det bli svårt att få ett pass till lillkillen.


Skit också.



Meeen, gissa om en annan vart mäkta stolt när ID-kontrollanten (som har islandsuppfödning) tyckte att Eyja helt klart var värd att visa? Hon tyckte att jag borde visa henne exteriört i alla fall och det vill jag ju göra. Både Rósa och Eyja vill jag få åtminstone exteriörbedömda i framtiden. Riktigt kul vore det!


  

 
 
Alexandra

Alexandra

4 oktober 2011 12:43

Hoppas att du kan få tag på en betäckningsrapport! Just det, hon betäcktes väl på Island? Då kanske det inte är så lätt nej :(

Roligt att få ett sådant utlåtande av Eyja! Jag hade velat visa Rák med men det kanske inte spelar någon roll när jag ändå inte kan betäcka henne?

Sv: Bilder är mest från Torshälla, det lilla samhället utanför E-tuna, riktigt mysigt. E-tuna är också mysigt på sina håll, men ser för det mesta ut som en helt vanlig storstad.

http://barefootangel.blogg.se

 
ullis

ullis

4 oktober 2011 15:07

Hehe* du får inte säga så där att han är till salu, då får jag svårt att lägga band på mina händer =). Nej men vi får se vad som händer och sker nästa sommar =)

Kul att du köpt klippmaskin! sk abli kul å se resultatetm själv hoppas jag på att få austri klippt nu i veckan =)

http://austri.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Natalie

5 oktober 2011 05:57

Hoppas det löser sig med passet ändå!

Tycker absolut att du ska visa Eyja! Det är roligt att visa hästar, sen är det bra miljöträning för er båda. :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Ovido - Quiz & Flashcards