Direktlänk till inlägg 12 oktober 2011

Sadelinvänjning

Av islandstokan - 12 oktober 2011 20:58

Äntligen kan jag sätta mig ner och pusta ut! Har varit i stallet i nästan 6 timmar eftersom veterinären skulle komma ut och vaccinera, men han var försenad så jag missade tåget och fick ta ett som gick ett par timmar senare istället.

Ganti har blivit jätteduktig på att stå uppbunden och lyfta hovarna.

  Den här bilden låter jag tala för sig själv.

 

Vaccinationerna gick bra, Ganti hann knappt märka att han blev stucken så jag tror inte han fick några värre men. Eyja fick sista grundvaccinationen också, så nu behöver hon inte fler sprutor fören om ett år, skönt!


Jag hade på henne sadel och träns idag igen, och hon har fasiken gått ner ganska mycket fast det kanske inte riktigt syns, för sadelgjorden som inte gick att få fast förut kunde jag spänna riktigt mycket! Och sedan, vet ni vad, tog jag pallen och klev upp så jag kunde hänga över henne i stallgången. Dunkade på sadeln och ruckade på den, hängde i stigbyglarna, allt utan att hon brydde sig särdeles mycket. Emellanåt vände hon på huvudet för att kolla vad matte höll på med, men mer än så var det inte. Duktiga lilla troll!


Jag vet att man inte ska gå för fort fram med inridningen, men fortsätter det att gå så här enkelt kommer resten gå som en dans. Jag är sååå nyter på att få börja åka på henne!


Och tacka alla som kom med funderingar och synpunkter angående Rósas seghet, jag ska sätta mig ner och läsa och svara på dem i morgon efter att jag fått mig en god natts sömn.

 
 
Frida

Frida

12 oktober 2011 22:16

Söt Ganti var där på skakbilden :) Roligt att det går så bra med henne.

http://guffiframidfelli.blogg.se

 
Ingen bild

Natalie

14 oktober 2011 05:48

Härliga bilder!

Oj så duktig hon är Eyja, roligt att hon är så lugn och cool. Återigen har du gjort ett mycket bra jobb med henne! :-)

 
Othilia

Othilia

18 oktober 2011 14:46

Gud vilken sötis :) Älskar islandshästar, dom är ju så sjukt söta och mysiga hästar!!

http://peasantelisas.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Ovido - Quiz & Flashcards