Direktlänk till inlägg 3 januari 2012

Ja se det regnar, ja se det regnar...

Av islandstokan - 3 januari 2012 20:17

...det var väl roligt, hurra!


Nä, nu räcker det fanemig med det här jäkla regnandet, det har ju inte gjort något annat än vräkt ner sedan oktober månad och nu börjar jag bli riktigt, riktigt less på det här tråkiga vädret. Den största nackdelen med att bo i Sjuhärad-området är ju helt klart all nederbörd (Borås lär ju ska vara Sveriges regnigaste stad). Jag hade inte tackat nej till en solsemester just nu...


Istället för en inläggsrelaterad bild på ett regnigt Herrljunga får ni en bild på Norman Reedus (alias Daryl Dixon), bara för att han är så jäkla trevlig att titta på:


 

 
 
Tessan

Tessan

3 januari 2012 20:41

Vad tråkigt med allt regnande, vi har nästan haft så också. Men nåågra torra fina dagar däremellan. Imorn ska det spösnöa hela dagen, för att sedan övergå i regn och storm. Kuljul!

Sv: Ja dom är verkligen värda sitt pris. Hade dom prick ett år och red i dom VARJE gång jag red ;) Sommar 30 grader och SVETT som vinter -30 och kaaallt! Dom är välanvända kan man säga. mitt enda använda par ;)
Jahaa, fasen vad synd, det var såå fint! Typiskt min tur :D

http://thereseflodin.blogg.se

 
Linda

Linda

3 januari 2012 20:45

Haha herregud vad är det för fel på vädret? Det är ju sjukt! Äh du får dricka lite Herrljunga cider ;) Jävligt gott!

Sv: Ja men, ändå.. tanken att fästa föremål i munnen, hur tusan kom man på det liksom, okej att sitta och rida på ryggen det låter ju mer logiskt då inget annat ställe finns att sitta på, och vi människor har ju burit föremål och barn på ryggen i tider, men inte har vi gått med koppel i mun heller! Hur sjutton kom de på iden med bett, jag vill så gärna veta:P

http://www.mittangsull.blogg.se

 
Alexandra

Alexandra

3 januari 2012 21:48

Nackdelen med att bo på den västra sidan är allt regn, i Eskilstuna är det då inte alls så mycket regn. Var en väldigt fin och solig höst!

Sv: Tack för dina fina ord!
Jo, jag har ju kommit en bra bit. Men det är väl så man vill gärna att saker och ting ska gå fort. Får försöka skynda långsamt :)
Och visst man blir tryggare ju mer man känner varandra, det kblir nog bra för oss med :)

http://barefootangel.blogg.se

 
Ingen bild

Katta

3 januari 2012 21:59

SV:Jag kan möta dig vid tåget nån dag så kan vi göra affärer ;). Har försökt smsa dig men funkar inte... om du har mitt nr så hör av dig när jag skall komma!

 
Janina

Janina

3 januari 2012 22:12

Håller med om regnet. Dock är jag riktigt nöjd över att vi inte har någon snö. Nu har det gått så pass lång tid att den inte behöver komma alls. Räcker med lite frost.

SV: Vinka är dock värst. Speciellt i storflock. Hon kissar på en hög och liksom paxar den, för att sen gå iväg och käka på en annan. Lärt sig av sin mamma. Det gäller att vara smart :)

http://jannefix.blogspot.com

 
Natalie

Natalie

4 januari 2012 05:52

Jag håller med, det går inte att göra någonting i detta vädret! Väldigt tråkigt, hästarna vill ju knappt vara ute...
Haha, det regnar precis lika mycket (om inte mer) i Göteborg, tro mig!

SV: Jag tror faktiskt att mina 2 stora motsvarar ungefär 10 små...
Jo du har rätt, så länge det bara händer ibland så är det väl inget att bry sig om. Hästar är ju ändå hästar. ;-)

http://mossmoss.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Ovido - Quiz & Flashcards