Direktlänk till inlägg 1 april 2012

Vems dumma idé var det här?

Av islandstokan - 1 april 2012 18:45

Första april, då ska man vara beredd på att utstå både ett och annat dåligt skämt. Fast egentligen är ju hela grejen med första april ett enda skämt som får intellektuella människor som mig själv (ha!) att himla med ögonen. Ja, alltså jag är helt enkelt inget fan av den här dagen.


Sambon tyckte ändå han var riktigt lustig när han väckte mig i morse och berättade att han spelat färdigt Silent Hill utan mig. Jag lade pannan i bekymrade veck och frågade varför, men då sa han att han bara skojade. Haha, sicken filur han är...


Jag är egentligen ingen spelnörd, men just Silent Hill-serien älskar jag helhjärtat och det senaste spelet släpptes i fredags så både jag och sambon (som är en betydligt större spelnörd) har suttit bänkade sedan dess.

 

Ett underbart tidsfördriv! Under ser ni min nya dator, en HP Pavilion som jag nyligen köpte till mig själv i födelsedagspresent. Min gamla Asus sjöng verkligen på sista versen (skärmen höll på att lossa) så det var väldigt bra timing för en ny.


Men jag har hunnit med att hälsa på Rósa idag också. Nu börjar sommarpälsen titta fram här och var där hon är klippt, just nu ser det ju ut som att hon har skabb eller något när det är så fläckvis, men snart ser det nog bra ut.

 


Vilken förbaskat otacksam häst jag har, förresten. Betfor smakade inte alls bra idag och att gå till åkerbanan och kliva över bommar var då rakt inte vad Rósa hade i åtanke när hon kom lunkande mot mig i hagen idag. Hon skulle bestämt inte gå alls. Trilsk märr. Studerade hennes juver lite också, och kanske inbillar jag mig bara men jag tyckte faktiskt det var lite, lite större än sist jag kände efter. Och magen såg också lite, lite större ut än för en vecka sedan (helt klart inbillning från min sida).

   

Bara en månad kvar nu!


Hoppas ni haft en bra helg och att ni inte blivit utsatta för allt för många menlösa spratt idag.

 
 
Sanna

Sanna

1 april 2012 23:42

Jag tycker att Fias mage växer hela tiden....

http://sannasant.blogg.se

 
svea-karin

svea-karin

2 april 2012 00:02

Jag provred Dagny när jag va nere i Jönköping och köpte min häst Frökk :)

Kommer ihåg att hon hade helt underbart mjuk tölt :)

http://karinmattson.blogg.se

 
Nina

Nina

2 april 2012 09:59

Härligt med bara en månad kvar av dräktigheten. Vårt sto är inte beräknad förrän 29 juni, så det är jättelåångt kvar.
Jag måste gå in och göra en gissning av din bebis, har glömt det.
Hoppas du får en bra måndag!

http://stallskogalund.blogg.se

 
Natalie

Natalie

2 april 2012 10:03

Håller med dig! Tycker det här med aprilskämt är ganska barnsligt och onödigt. Tror inte jag blev utsatt för något som tur är. :-)

De kan ju bli tjocka ganska snabbt det sista innan fölning. Det går säkert bra allting!

SV: Det blev lite borstar på Hööks, men dock inget grönt. Köpte fler magic brush borstar också, de är ganska bra.

Konstigt att de försöker avla fram en större islandshäst, är inte det hela grejen att det ska vara en liten häst?

Jag vill också ha en gård, tänk vad hästar och katter man skulle kunna ha då!

Konstigt det där med katter, de gör inte som man vill. Jag ska kastrera Dexter och Ari imorgon, eftersom att jag plötsligt upptäckt att Dexter är en hane och Ari är oroväckande tjock! ;-(

Ja Grimmer är en fantastisk häst. Vi passade inte så bra ihop från början, men vi har format varandra under åren. :-)

http://mossmoss.blogg.se

 
Linda

Linda

2 april 2012 13:13

Hur fungerar silent hill spelet? Älskar läksiga spel, jag och sambon laddade ner Amnesia, inte så läskigt faktiskt men roligt spel.

Sv: Jo jag håller med dig det blir väldiga kontraser med silversvart färg, silvermusblack är fint, lite likt det silversvarta ändå:)

http://www.mittangsull.blogg.se

 
Linda

Linda

2 april 2012 13:20

Sv: Ja herregud vad tiden går fort, jag tyckte nyss att du betäckte henne. Ska det bli roligt att få börja rida snart igen då?:)

Hmm vem var pappan nu igen? Vill gissa färg ^^

http://www.mittangsull.blogg.se

 
Julia

Julia

2 april 2012 19:39

Min killes syster fyllde år igår, du kan nog lista ut hur mycket folk skojar med henne :p

Sv: Håller med dig ang hästbloggar! Likaså om eskadronschabraken ;D

http://ohjuliet.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Ovido - Quiz & Flashcards