Direktlänk till inlägg 9 juni 2011

Regn, regn, regn

Av islandstokan - 9 juni 2011 19:53

Vad det har vräkt ner idag. Fick dock låna en häst i stallet, och då tackar man inte nej! Även om vädret var kasst...


Red en runda som tog 1½ timme i friskt tempo, allt gick bra, men hur fasen man ska få ren tölt ur den hästen vet jag inte. Det är ju inte min häst och han har bara gått turridningshäst större delen av sitt liv, så gångarnerna är, tja, sådär. Snäll och trygg är han i alla fall, och kan allt - vilket ju är en trevlig omväxling mot Rósa som fortfarande är så grön.


Förresten älskar jag min Sensation-sadel! Det är en av de få sadlar jag inte får ont i rumpan av, och bara det är en sensation i sig!  För att vara en bomlös sadel tycker jag dessutom jag får riktigt hyfsad sits. Ytterligare en fördel är ju att den passar så många ryggar, så jag har kunnat ha den även när jag ridit andra hästar. Min andra bomlösa ska jag lägga upp för försäljning har jag tänkt, bara jag orkar.

 
 
Linda

Linda

9 juni 2011 20:15

Jasså ni har regn? O vi har bara heta sommardagar! Men jag har ändå ingen häst att rida så de kvittar väk ^^

Jaha haha ja Bianca är ju fint :) Du kanske är Schizo :O!!?? Haha

http://www.elmo.cybersite.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Ovido - Quiz & Flashcards