Direktlänk till inlägg 9 juni 2011

En gång hästmänniska...

Av islandstokan - 9 juni 2011 21:10

Ibland gör jag verkligen skäl för mitt bloggnamn   Den senaste tiden har jag bara haft hästar på hjärnan och så fort jag kommer hem från stallet sitter jag och läser hästbloggar, böcker, forum osv. Och så snart jag har pengar över bränner jag dem på något rätt onödligt till hästarna, men jag intalar så klart mig själv att Rósa absolut behöver ytterligare ett träns  


Det är till och med helt okej att köpa eksemtäcken och smörjor till Eyja, men att köpa mat till mig själv, nä fy fasen vad tråkigt!


Jag antar att jag inte är den enda som har lite snedvridna prioriteringar, vi hästmänniskor är ju rätt kända för dem  

 
 
Janina

Janina

9 juni 2011 23:47

Jag har gått så långt i min köphysteri att jag inte längre hittar något att köpa. Jag har typ allt och lite till. Astrist :(

http://jannefix.blogspot.com

 
Linda

Linda

10 juni 2011 08:14

Linda räcker upp handen.
Oj jag vad jag spenderar pengar på mina djur haha. Jag ääälskar det!

Sambon blir tokig, nästan lite arg och tycker att jag inte bör göra av med de få pengar man har på hästarna haha :P Men jag kan inte låta bli.. måste köpa ett nytt träns också.. funderar på de där på hööks ändå.

Jag köpte kläder för ett år sedan hehe.. dock har ja o en vän planer på att klädshoppa lite i helgen o även sola oss lite bruna.. unna oss lite faktiskt :)

http://www.elmo.cybersite.nu

 
Frida

Frida

10 juni 2011 08:16

Svar: Jag fick en ny :) Hon sa att dom inte brukar gå sönder och att det antagligen var vid en sömm precis som jag trodde.
Man kan alltid hoppas :)

http://guffiframidfelli.blogg.se

 
Agnetha

Agnetha

10 juni 2011 13:48

Hihi ;-) Åh vad jag känner igen mig! :-D Klart Rósa behöver ett nytt träns!

http://sillviken.blogg.se

 
Ingen bild

Natalie

10 juni 2011 16:09

Haha, jag håller med fullständigt! :-)
Bara katterna och hästarna får det de behöver (och en massa de inte behöver) så är det inte så noga med egna behov...

 
Elina

Elina

10 juni 2011 20:06

Hehe, jag känner igen det där så väl! Jag sitter på jobbet och kollar hästannonser, hästbloggar, hästforum, hästbilder, filmer på hästar på youtube. Sen när jag är klar med stallet fortsätter jag hemma att kolla trots att jag redan har kollat alla sidor 10000 ggr på en dag.. ;-)

SV: Tack! Jo, jag håller redan på att bli galen. Men lika bra att förbereda sig på det värsta så man inte får en chock när man väl står där.

Ja, vården brister på väldigt många ställen men jag ska definitivt kika upp en privatläkare!

http://icelandic.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Ovido - Quiz & Flashcards