Direktlänk till inlägg 17 juni 2011

Äntligen fredag

Av islandstokan - 17 juni 2011 19:52

I morgon åker vi och hämtar hem Rósa! Vad jag har saknat min lilla skäck 


Idag fick jag låna Fraendi, som är en rätt stor herre på över 140 cm. Jäkligt mysig är han och oj vilket steg han har i alla gångarter! Det går verkligen inte att sitta ner i traven 

   

Var på riktigt bra humör när jag kom tillbaka från den ridturen!


Eyja gjorde jag inget speciellt med idag, bara smörjde in henne och lät henne stå utan täcke i boxen en stund. Bröt ner några morötter i hennes kraftfoder men stackars skruttan fattade inte att de gick att äta. När hon hade ätit upp allt annat tog det en bra stund innan hon ens försökte äta morötterna, fastän hon ätit morotsbitar förut och tycker om dem så tror jag inte hon riktigt förstod att det var samma sak. Efter en stunds funderande gick det dock ner!


Nu ska jag krypa upp i TV-soffan och inte göra ett jäkla dugg resten av kvällen och det ska bli så skönt!   

 
 
Linda

Linda

17 juni 2011 20:40

Har du nått jobb eller sommarjobb:)?
Hur långt har ni till Rosa?

Sv: Ja den hingsten var fin, jättefin trav!

http://www.elmo.cybersite.nu

 
Elina

Elina

17 juni 2011 21:16

Vilken söt häst! Jag gillade verkligen det där tränset, vet du vart det är köpt?

SV: Fredagar är alltid sköna!

Jag förstår att du är nervös, jag trivs inte heller på sjukhus men det är ju bra att du får hjälp!

Tack, vad snäll du är! Skulle gärna ta mig an Eyja, hon verkar vara en jättemysig häst! :D

http://icelandic.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Ovido - Quiz & Flashcards