Direktlänk till inlägg 21 juni 2011

Ett UFO gör entré

Av islandstokan - 21 juni 2011 19:51

Usch vad kallt det har varit idag! Jag fryser fortfarande, fastän jag kom hem från stallet för en timme sedan. Men det regnade i alla fall inte...


Idag har jag pysslat med både Eyja och Rósa. Hovslagaren kommer ut på torsdag, så efter det kan jag sätta igång och rida Rósa igen, det ser jag fram emot!


Rósa hade brännt sig på mulen när hon var hos Magni, min stackars lilla skrutta!  Ska köpa solkräm i morgon hade jag tänkt, så det inte händer igen.

  Usch vad det måste svida!

 

Hon är så mysig att det inte är sant! Min fina, fina Rósa!  Idag följde hon efter mig i hagen och ville veta vad jag höll på med när jag gick med kameran i högsta hugg.


Flughuvan från Horze passade förresten Eyja perfekt! Nu ser hon ut som ett riktigt litet UFO:

 

 
 
Alexandra

Alexandra

21 juni 2011 20:29

Åh men lillflickan då! Hade jag sett så hade jag ju så klart smörjt henne. Hoppas det läker ihop fint!

http://barefootangel.blogg.se

 
Janina

Janina

21 juni 2011 22:30

Ajajaj!
Tack, men det blir nog ingen tävling. Vi väntar till hösten istället.

Fina Eyja! Synd att man inte kan se hur fin hon är ;)

http://jannefix.blogspot.com

 
Ingen bild

Natalie

22 juni 2011 06:07

Stackars lilla näsan. Hon har nog saknat dig Rósa... O så söt Eyja är i sin utrustning. ;-)

 
Frida

Frida

22 juni 2011 21:17

Hur sätter du fast huvan på henne? Eller sitter den bara på huvudet liksom?

Svar: Vi har nog bestämt oss för Müsli :) Hon har vant sig ganska bra nu, fast är lite rädd ibland.

Det verkar som att några är med på min idé iaf om sånna skyltar :)

http://guffiframidfelli.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av islandstokan - 5 maj 2013 17:41

Om någon råkat missa det så har min blogg flyttat till annan plats, nu finner ni mig här: http://videungens.wordpress.com   Nu uppdaterar jag hyfsat regelbundet så se till att lägga till adressen i er Bloglovin (eller liknande) så missar ni inget...

Av islandstokan - 19 april 2013 20:30

Jag har bestämt mig för att flytta bloggandet till en reklamfri domän, så nu får ni se till att lägga till den här bloggen i er BlogLovin': http://videungens.wordpress.com/ ...

Av islandstokan - 19 april 2013 16:45


Idag var det dags för Rósa att få sommardojor på fötterna (äntligen!), men klantig som jag är hade jag tagit fel på tågtiderna och hann inte ut i tid till hovslagaren skulle komma, så J var snäll och tog in Rósa åt mig. Jag har tur som står i ett sta...

Av islandstokan - 18 april 2013 21:55


Idag har det blåst väldigt friskt. Jag hade planer på att rida men bestämde mig istället för att följa med och titta på när  J (som jag står inackorderad hos) skulle rida för dressyrtränare. Det var intressant att se något annat än islandsridning f...

Av islandstokan - 16 april 2013 20:54


Ovido - Quiz & Flashcards